افزایش مراجعات کرونا در تهران/ لزوم دریافت دوز تقویتی واکسن کرونا


ساعت: 09:41
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882051

فرمانده عملیات ضد کرونا در تهران اعلام کرد:

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی شهر تهران نسبت به موج های جدید این بیماری هشدار داد و گفت: تمامی افرادی که در طی سال های گذشته واکسینه شده اند. شش ماه، آنها باید یک دوز تقویت کننده دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر علیرضا زالی با اشاره به لزوم حمایت از پرسنل بهداشتی با واکسیناسیون اظهار کرد: توصیه ما به شهروندان این است که افرادی که بیش از شش ماه واکسینه شده اند دوز تقویت کننده را به خود تزریق کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی اگر شش ماه از آخرین واکسیناسیون گذشته باشد، نوبت سوم یا چهارم واکسن را دوز تقویت کننده کرونا می نامند و با توجه به موج های جدید بیماری، شهروندان به ویژه پرسنل بهداشتی و درمانی باید دریافت کنند. عمل

زالی گفت: مجموع افرادی که تاکنون در استان تهران واکسن کرونا دریافت کرده اند 26 میلیون و 400 هزار نفر است که از این تعداد 10 میلیون و 900 هزار نفر نوبت اول و 9 میلیون و 860 هزار نفر نوبت دوم را دریافت کرده اند. دوز و 5 میلیون و 400 هزار نفر نوبت سوم، 45 هزار نفر نوبت چهارم و برخی گروه های خاص که تعداد آنها به 582 نفر رسید، نوبت پنجم واکسن کرونا را دریافت کردند.

زالی با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش نوبت چهارم در تهران خواهیم بود، گفت: افرادی که در گروه های پرخطر قرار می گیرند از جمله سالمندان، افراد با سابقه بیماری های اساسی، کادر بهداشتی و درمانی و به طور کلی. همه افرادی که شش ماه از آخرین واکسن آنها گذشته است باید دوز تقویت کننده دریافت کنند.

وی تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آینده شاهد موج‌های جدیدی از ویروس باشیم و از این رو اکنون فرصت خوبی برای تلقیح دوز یادآوری واکسن کرونا است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، زالی با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی استان تهران با علائم مشکوک به کرونا، گفت: آمار تهران در زمینه بستری نیز به تدریج در حال تغییر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید