سلامت دانش آموزان یزدی در گرو دریافت دوز تقویتی واکسن کرونا است


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889597

رئیس اداره بهداشت، آموزش و پرورش استان یزد پیشنهاد کرد

حسینی تبار گفت: اگرچه تزریق اجباری واکسن کرونا وجود ندارد، اما خانواده ها باید قبل از دریافت دوز تقویتی، به ایمنی و سلامت فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیداحمد حسینی تبار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان قبل از بازگشایی مدارس اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال دارد با پیک جدید ویروس کرونا در استان و کشور مواجه باشیم، یکی از اقداماتی که ممکن است انجام شود. تا با دریافت دوز یادآور واکسن کرونا، از وقوع این پیک ویروس کرونا جلوگیری کرده و یا مشکلات کمتری را به مردم و به ویژه قشر دانشجو تحمیل کنیم.

وی ادامه داد: به خانواده ها توصیه می کنیم قبل از بازگشایی مدارس فرزندان خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند و مدیران مدارس با ارتباطی که با والدین در قالب بازدید حضوری از مدرسه یا گروه های کلاسی در فضای مجازی دارند از آنها دعوت به عمل آورند. واکسینه شود و دوز دریافت کند. یادآوری برای تشویق

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: اگرچه تزریق واکسن کرونا برای هیچ گروه سنی اجباری نیست، اما برای ایمنی و سلامت دانش‌آموزان و حضور بی‌دقت آنان در مدارس و مدارس ضروری است. آموزش حضوری برای سال تحصیلی قبل از بازگشایی مدارس دانش آموزان 5 تا 11 ساله حداقل یک دوز از واکسن را دریافت کرده اند و دانش آموزان 12 تا 18 ساله نیز دوز تقویتی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

حسینی تبار تصریح کرد: با همه گیر شدن بیماری کرونا و شرایط بحرانی که در کشور به وجود آمد، مردم از واکسن کرونا استقبال کردند و دانش آموزان زیادی ظرف یک ماه واکسینه شدند، اما با کنترل بیماری در کشور همه چیز به شرایط مطلوب رسید. هر چه ایمن تر می شدیم، کمتر از واکسن استقبال می کردیم.

وی افزود: احتمالا در اوج جدید شیوع ویروس کرونا هستیم و به زودی شاهد بازگشایی مدارسی خواهیم بود که گروه سنی 5 تا 11 سال در استان یزد کمتر از 25 درصد واکسن دریافت کرده اند که می تواند یک واکسن باشد. زنگ خطر برای سلامتی خود، برای ایمنی و سلامتی خود، خانواده، معلمان و کارکنان مدرسه باید واکسینه شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان یزد افزود: دانش آموزان 12 تا 18 ساله استان یزد در اوج شیوع ویروس کرونا واکسینه شدند و با فراخوانی که انجام شد تقریبا 80 درصد واکسینه شدند، اما برای مقابله با بیشترین واکسیناسیون مشکلات اندک در سال تحصیلی جدید و حضور و غیاب کاستی های دو سال اخیر را می توان جبران کرد، توصیه می کنیم به این دانش آموزان دوز یادآوری واکسن کرونا را نیز دریافت کنند و خانواده ها در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید