واکسن قدیمی کرونا در البرز نداریم/ نبود دوز تقویتی مردم را نگران کرده است


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884874

احمد مهدوی گفت: نوع فعلی جهش BA5 می تواند در افرادی که بیش از 6 ماه واکسینه شده اند ایجاد بیماری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد مهدوی رئیس اورژانس البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با اشاره به اینکه عادی شدن بیماری و رعایت نکردن پروتکل ها شامل افزایش این بیماری در استان است، گفت: طالقان، ساوج بلاگ. چهارباغ آبی و بقیه شهرها زرد تاج هستند.

مهدوی افزود: عادی سازی خوب نیست و اگر به این وضعیت ادامه دهیم، رنگ بندی و شرایط تغییر می کند. در حال حاضر 57 شهر کشور در وضعیت قرمز قرار دارند و البرز نیز از این قاعده مستثنی نیست. مردم باید این بیماری را جدی بگیرند زیرا ویروس کرونا در حال گسترش است.”

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: واکسیناسیون تذکر مهمی است اگرچه تعداد بیماران سرپایی زیاد است اما به لطف واکسیناسیون میزان مرگ و میر قابل قبول و کم است.

مهدوی تصریح کرد: سبد واکسیناسیون البرز پر است و واکسیناسیون در تمامی مراکز بهداشتی درمانی، مراکز درمانی و مراکز بهداشتی درمانی انجام می شود و توصیه ما این است که افراد واکسن تقویت کننده را به گونه ای متفاوت دریافت کنند مانند افرادی که سینوفارم و آسترانکا 3 تزریق می کنند. بار .

وی گفت: واکسن AstraZeneca در کشور وجود ندارد و واکسن‌های جایگزین مانند پاستکوواک، اسپیکوژن، نورا و رازی توصیه می‌شود. مراجعات واکسیناسیون در این هفته افزایش یافته و سه برابر شده است، اما ما توصیه می کنیم که مردم واکسینه شوند.”

مهدوی افزود: آنتی بادی بدن به مرور زمان کاهش می یابد، نوع فعلی جهش BA5 می تواند در افرادی که بیش از 6 ماه واکسینه شده اند، بیماری ایجاد کند. توصیه ما این است که افراد خود را با دوز یادآور تزریق کنند. و آن را نادیده نگیرید.

وی با اشاره به اینکه تمام واکسن‌های موجود در سبد واکسیناسیون دارای تاریخ انقضا هستند و اثر آنتی‌بادی‌زایی آن‌ها بالاست، گفت: واکسن یا ماسک به تنهایی راه‌حل نیست، اما فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک و واکسیناسیون در کنار هم می‌تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید