484 بیمار تنفسی و قلبی به اورژانس بیمارستان‌های کرمانشاه مراجعه می‌کنند


ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839555

رئیس اورژانس بیمارستان علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد؛

هومان رفیعی سروری گفت: در 24 ساعت گذشته 484 بیمار تنفسی و قلبی به اورژانس بیمارستان های استان کرمانشاه مراجعه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هومان رفیعی سروری در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: پس از ایجاد وضعیت بحرانی ناشی از نفوذ گرد و غبار در استان، طی 24 ساعت گذشته 484 بیمار تنفسی و قلبی به اورژانس بیمارستان های کرمانشاه مراجعه کردند. “

وی افزود: شب گذشته شاهد مراجعه 221 بیمار تنفسی و 263 بیمار قلبی به اورژانس بیمارستان های استان کرمانشاه بودیم.

رفیعی گفت: بیشترین مراجعات به اورژانس امام علی(ع)، محمد کرمانشاهی، بیمارستان شهدای تامین اجتماعی، بیمارستان سرحدا سرپل ذهاب و بیمارستان اسلام آباد انجام شده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت آلودگی هوا توصیه می شود افراد به ویژه بیماران قلبی عروقی و تنفسی تا حد امکان از منازل خارج نشوند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در این هوای آلوده کودکان و سالمندان نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

رفیعی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آلودگی مضاعف مردم از تردد با وسایل نقلیه شخصی با یک سرنشین خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به وجود ذرات بسیار ریز گرد و غبار، ماسک های معمولی مانع از ورود آلودگی نمی شوند، بنابراین مردم برای جلوگیری از استنشاق هوای آلوده در صورت تردد ضروری، از ماسک N95 و ماسک فیلتر استفاده کنند.

رفیعی لزوم استفاده از عینک را برای پیشگیری از حساسیت چشم توصیه کرد و تصریح کرد: کارکنان ادارات در صورت نیاز به حضور در محل کار از وسایل حفاظت فردی استفاده کرده و دست های خود را با آب و صابون بشویند.

وی با بیان اینکه باید از مصرف قلیان و استعمال دخانیات در فضای باز پرهیز شود، افزود: افزایش مصرف شیر، ماست کم چرب، میوه ها و سبزیجات تازه و مایعات باعث دفع سموم می شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به آلودگی هوا، ورزشکاران نیز از تردد در ارتفاعات و کار در پارک ها خودداری کنند.

رفیعی گفت: اگر فردی مشکل قلبی یا تنفسی دارد به نزدیکترین بیمارستان مراجعه یا با 115 تماس بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید