واقعیت های موجود دولت را به این نتیجه رساند که تحریم ها باید مجاز باشد

واقعیت های موجود دولت را به این نتیجه رساند که تحریم ها باید مجاز باشد

روز جدید یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: البته موفقیت دولت آقای رئیسی در گرو رفع تحریم ها و رهایی اقتصاد از سیاست خارجی است.

داریوش گنبری به دلیل برکناری وی از دولت روحانی در انتظار برجام برای حل مشکلات اقتصادی؛ نخست وزیر 100 ساله علیرغم اینکه از زمان روی کار آمدن حتی به کوچکترین وعده های اقتصادی خود عمل نکرد و به نظر می رسد منتظر نتیجه مذاکرات است، گفت: شاید با اراده سیاستمداران، پرسش ها و واقعیت های جامع امکان پذیر نباشد. او آنها را تغییر داد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه نمی توان اراده سیاستمداران در سیاست های اجتماعی و اقتصادی را انکار کرد، ادامه داد: سیاستمداران باید با برنامه ریزی هایی که انجام می دهند سهم خود را در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا کنند. زیرا برنامه ریزی یکی از اقداماتی است که سیاستمداران می توانند برای تغییر سیاست های اجتماعی و اقتصادی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای برنامه های موجود در کنار برنامه ریزی و مدیریت، قطعا به منابع نیاز است چرا که حتی اگر مدیر توانمند در راس باشد، نمی تواند به تنهایی با برنامه ریزی و دستیابی به اهداف تعیین شده، مشکلات را حل کند. “.

قنبری تاکید کرد: زمانی که بحث مدیریت کلان اجتماعی، تجهیز منابع و برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف مطرح می شود، مهم است، اما زمانی که منابع با مشکل مواجه می شود، بالطبع برنامه ریزی مختل شده و دستیابی به اهداف دشوار می شود.

وی گفت: ما یک کشور نفتی هستیم و بیشتر منابع ما منشا نفت دارد. بنابراین وقتی منابع دچار مشکل می‌شوند، برنامه‌ریزی رئیس یا روحانی برای رسیدن به هدف نیز مشکل است، که یک قاعده و قانون علمی است که به راحتی نمی‌توان از این قاعده و قانون پیروی کرد، علم را زیر پا می‌گذارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه این دولت مسیری مبتنی بر عقلانیت را در پیش گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نیز مانند دولت گذشته در مسیر از سرگیری مذاکرات و ادامه آن قرار دارد که امیدواریم موفق باشد زیرا اگر مشکل سیاست خارجی باشد. حل نشده و تحریم ها بدون تغییر باقی می مانند، امید چندانی به تغییر اقتصادی و اجرای طرح های مثبت نیست.

وی تاکید کرد: کشوری که در تحریم است و با مشکل تامین منابع مواجه است نمی تواند در رسیدن به اهداف و تدوین برنامه های مثبت موفق باشد. در نظر داشته باشید که کشور دیگری که ما را تحریم کرده است به جایی رسیده است که منطقی است برای اعمال فشار بر کشور، تحریم ها را برنامه ریزی کنیم، بنابراین اولین قدم باید لغو تحریم ها باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: با وجود برخی بدبینی ها نسبت به سیاست خارجی دولت جدید، معتقدم در هفته ها و روزهای اخیر گام های مثبتی در موضوع سیاست خارجی برداشته شده است.

وی ادامه داد: معتقدم واقعیت های موجود دولت را به این نتیجه رسانده است که بدون حل موضوع تحریم و رسیدگی به مشکلات واقعی اقتصاد ایران و ایجاد تحول مثبت به راحتی امکان پذیر نیست، بنابراین با درک صحیح از واقعیت‌های کشور و جامعه. «مذاکرات در مسیر از سرگیری قرار دارند.

قنبری تاکید کرد: قطعا موفقیت دولت آقای رئیسی در گرو رفع تحریم ها و رهایی اقتصاد از سیاست خارجی است. به همان اندازه که به این هدف می رسد می تواند امیدوار باشد که همین برنامه و اهداف را داشته باشد. ” تحقق خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید