نگاه دولت و مجلس در بودجه ریزی باید انقلابی و مبتنی بر واقعیت ها و شرایط کشور باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب; وی با اشاره به نیازهای مهم در بودجه سال آینده کشور گفت: مدیریت بودجه یک اصل مهم برای توسعه و پیشرفت کشور است و کسانی که در بحث بودجه تلاش می کنند باید نگاه انقلابی و برنامه ریزی درست و عاقلانه هزینه ای داشته باشند. هزینه ها.نکته

وی تاکید کرد: نگاه دولت و مجلس در بودجه سال آینده باید انقلابی و بر اساس واقعیت ها و شرایط کشور باشد و منابع و مصارف با هم در اصل بودجه ریزی به دقت در نظر گرفته شود و اگر منابع را به گونه ای می بینیم. کمتر از هزینه ها قطعا مشکلاتی پیش خواهد آمد و بودجه محقق نخواهد شد.

آصفری تصریح کرد: تراز تراز عملیاتی بودجه نیازمند نگاه دقیق و عاقلانه به منابع و مصارف است و بنابراین باید بر اساس میزان منابعی که در اختیار داریم، مصارف را در نظر بگیریم و متاسفانه در بودجه ها معمولاً مخارج بیش از منابع در نظر گرفته می شود و این امر منجر می شود. به شکست بخش بزرگی از بودجه.

وی ادامه داد: پیشگیری از اتلاف یکی دیگر از ضرورت های مهم در بودجه ریزی است و با جلوگیری از ولخرجی قطعا می توان شاهد اتفاقات خوبی در بودجه ریزی بود.

نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در مجلس افزود: جلوگیری از سفرهایی که خروجی مناسبی ندارند و پرهیز از برگزاری همایش ها و جلسات غیرضروری از دیگر نیازهایی است که باید مورد توجه همه دستگاه های کشور باشد چرا که این اقدامات باعث شده است. هزینه های بسیار بالایی برای این امر بر دوش دولت است و از سوی دیگر خروجی موثری ندارند.

وی با بیان اینکه نظارت بر هزینه ها یکی دیگر از اصول در بودجه ریزی است، گفت: این موضوع باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و جدیت و حساسیت ویژه ای در این زمینه وجود داشته باشد تا بودجه در جای مناسب هزینه شود.

آصفری خاطرنشان کرد: وقتی می دانیم پروژه ای به طور کامل اعتبار ندارد نباید اعتبار ناتمام به آن اختصاص دهیم و باید به اولویت های پروژه ها و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و تقریباً تمام شده در بودجه ریزی توجه کنیم. یک ضرورت دیگر است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید