باید برنامه هفتم توسعه را بر اساس واقعیت ها و تحریم های موجود تدوین کنیم


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903879

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه و سپس لایحه بودجه باید با اولویت پیگیری شود، گفت: باید بر اساس واقعیت ها و تحریم های موجود برنامه را تدوین کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه شورای هماهنگی شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه 4 مهرماه) با حضور محمدبکر کلیباف رئیس شورا، روسای کمیته های تخصصی شورا و مهرداد بذرپرش رئیس شورا برگزار شد. اتاق حسابرسی.

رئیس مجلس در این جلسه گفت: نگاهی به مجموع 6 برنامه توسعه ای که گذشت نشان می دهد در رشد اقتصاد کلان در وضعیت بدی قرار داریم چرا که به طور متوسط ​​30 درصد برنامه ششم بوده است. اجرا شد، حتی اگر کاری انجام نشود. ما دادیم، آن 30 درصد خودش اتفاق افتاد، شاید اگر در مواردی دخالت نمی کردیم، اتفاقات بهتری می افتاد.

وی ادامه داد: من معتقدم ضعف ما در این بخش کمبود دانش و سواد برنامه‌نویسی یا نداشتن سرمایه کافی برای اجرای آن نیست، بلکه ایمان قلبی و فکر لازم برای اجرای آن را نداریم زیرا متعهد نیستیم. از نظر اخلاقی و سازمانی قانون را اعمال کنیم و متاسفانه این موضوع به فرهنگ حاکمیتی ما تبدیل شده است.

کلیباف با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه و سپس لایحه بودجه باید با اولویت پیگیری شود، گفت: باید بر اساس واقعیت های موجود و تحریم ها برنامه را تدوین کنیم. در واقع فکر نمی کنم ما نیازی به یادگیری برنامه ریزی از غربی ها داشته باشیم، کافی است به آنچه می دانیم پایبند باشیم و به آن عمل کنیم. ضمناً ناظران و کمیسیون ها ابتدا باید سعی کنند احکام را به حداقل برسانند و سپس در صورت صدور حکم، مسئول آن را شناسایی کنند تا تکلیف اجرای آن حکم و محل پیگیری و نظارت روشن است.

رئیس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر امروز از ما می پرسند که نتیجه 20 سال گذشته برنامه چشم انداز چیست، همه باید سر خم کنیم در حالی که مردم از ما می خواهند که دولت و مجلس در این برنامه باشند. طرح 7. چه افق نوری را به ما نشان دهد؟ و این به معنای امید به آینده است و ما باید به این خواسته پاسخ دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید