تدوین برنامه هفتم بر اساس حمایت خانواده/ موضوع خانواده به عنوان نهاد باید در اولویت قرار گیرد


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909282

قالیباف در جلسه بررسی نحوه اجرای قانون حمایت از خانواده موضوع را مطرح کرد

رئیس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در دولت در حال تهیه است، باید موضوع کمک به جمعیت با محوریت نهاد خانواده مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدبکر کلیباف رئیس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه 25 آبان ماه) در جلسه بررسی نحوه اجرای قانون حمایت از خانواده که با حضور وزرای کشور، بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، راه و شهرسازی برگزار شد. صنعت، معدن، تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون بانک مرکزی و جمعی از نمایندگان و مسئولان اجرای این قانون برگزار شد، وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در سال 96 در حال تهیه است. دولت، مسئله حمایت از جمعیت باید با تاکید بر نهاد خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پس از گذشت یک سال از اجرای قانون مورد نظر، اگر در این قانون نقاط ضعفی وجود دارد، باید در برنامه هفتم که دولت در روزهای آینده در مجلس ارائه می کند، آن نقاط ضعف لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه منظور ما جمعیت نیست، بلکه مفهوم کلی جمعیت است، گفت: در برنامه هفتم باید همه مسائل خانواده محور دنبال شود و موضوع خانواده به عنوان یک نهاد در اولویت قرار گیرد.

کلیباف اضافه کرد: اگر نهاد خانواده در محور تصمیم گیری ها و سیاست ها قرار گیرد می توانیم مشکلات را مدیریت کنیم و شاخص ها را در حوزه رفاهی، آموزشی و پرورشی تغییر دهیم.

رئیس قوه مقننه در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم برنامه ریزی و سیاستگذاری عملیاتی و اجرایی تاکید کرد و گفت: می بینیم که دوره اجرای برنامه 20 ساله توسعه و چشم انداز 1404 رو به پایان است اما داریم با برخی شاخص ها نتوانسته است به این طرح دست یابد.

دیدگاهتان را بنویسید