نقش آمایش سرزمین در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور

ساعت: 19:16
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790700

نشست تخصصی مرکز توسعه و آینده نگری برگزار می شود:

اهداف تعیین شده در نظام برنامه ریزی توسعه کشور نشان دهنده اهمیت سند ملی آمایش سرزمین به عنوان بستری برای توسعه فضایی و بلندمدت است که ایجاد تعادل و سازماندهی جمعیت و فعالیت ها در محدوده اراضی را به عنوان هدف اصلی ایجاد می کند. سطوح مختلف برنامه ریزی کشور

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی مرکز، اهداف تعیین شده در نظام برنامه ریزی توسعه کشور نشان دهنده اهمیت سند ملی آمایش سرزمین به عنوان بستری برای توسعه فضایی و بلندمدت است که تعادل و ساماندهی جمعیت و فعالیت های اراضی را به عنوان هدف اصلی برنامه ریزی و توسعه کشور به همراه دارد. سطوح مختلف برنامه ریزی.کشور است.

در این راستا توجه به آمایش سرزمین و دستیابی به اهداف بلندمدت آن مستلزم دستیابی به اهداف برنامه های پنج ساله توسعه است. بنابراین لازم است رابطه سند ملی آمایش سرزمین با برنامه هفتم توسعه تبیین، تبیین و بحث شود.

به همین منظور مرکز توسعه و تحقیقات آینده پژوهی پنجاه و پنجمین نشست علمی – تخصصی و هشتمین جلسه از سلسله جلسات برنامه هفتم توسعه با عنوان “بررسی رابطه آمایش سرزمین و برنامه هفتم توسعه” روز چهارشنبه 10 دی 1400، از جانب 10 تا 12 ساعت با حضور کارشناسان و علاقه مندان به صورت مجازی برگزار می شود.

مهندس امیر خالصی (رئیس امور کلان اقتصادی سازمان برنامه و بودجه) دکتر محسن ابراهیمی (عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و عضو اصلی تیم ادغام سند ملی) و دکتر مهرداد کاشف (رئیس گروه تحقیقات آمایش، توسعه و تعادل منطقه ای) به عنوان سخنران در این نشست نظرات خود را در این زمینه بیان خواهند کرد.

علاقه مندان به استفاده از این جلسه می توانند به سایت مرکز به نشانی مراجعه کنند www.dfrc.ir برای جلسات علمی به بخش مراجعه کنید یا از طریق دنبال کردن نشانی تالار کنفرانس مجازی مرکز: http://connect.mporg.ir/dfrc این مسابقه را به صورت زنده تماشا کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید