طرح ملی آمایش سرزمینی دارای نگاهی نظام مند، کیفی و اجرایی است/ کلیه موضوعات مربوط به مکان یابی صنایع برای افق 1424 تدوین شده است.

ساعت: 08:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791271

رئیس مرکز توسعه و آینده پژوهی سازمان برنامه و بودجه در گفت و گوی دانا;

رئیس مرکز تحقیقات سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تفاوت طرح ملی محوطه سازی با سند افق 1404 گفت:.

مهدی پاکذات رئیس مرکز تحقیقات توسعه و آینده پژوهی سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص پیش بینی بودجه پروژه های زیربنایی در تهیه سند ملی منظر افق 1424 و ضمانت اجرای آن نسبت به سند افق 1404 گفت: وجود دارد.

وی تصریح کرد: در این گونه اسناد (سند 1404) اهداف به صورت کمی در وهله اول و دوم و … در نظر گرفته شده است که امروزه در دنیا به این شکل چشم انداز رایج نیست و تفاوت سند ملی آمایش سرزمین و سند افق 1404 ج) پرهیز از این رویکرد (کمی) با جایگاه یابی اولیه و ثانویه و دارای نگاهی نظام مند، کیفی و اجرایی به موضوع برنامه ریزی و بودجه افق 1424 است.

پاک ذات گفت: این بدان معناست که وقتی یک فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص در نظر گرفته می شود، همه مسائل مربوط به این فرآیند اعم از مسائل فرهنگی و امنیتی به سمت رضایت عمومی همراه با حمل و نقل و تدارکات به بازارهای کشورهای همسایه می رسد. در نظر گرفته شده.

وی ادامه داد: اساس و ساختار طرح آمایش سرزمین محصول جلسات متعدد کارشناسی بین تمامی دستگاه های اجرایی کشور است و این طرح عمدتاً به دنبال ایجاد توازن سرزمینی در کشور است. ویژن 1404 متفاوت است.

0a6203f5 f5c3 4faf 9adc 792754cfe60a خبر خاکستری

پاک ذات در پایان تاکید کرد: سند آمایش سرزمینی برای دستگاه های اجرایی کشورمان مجموعه کارهایی است که باید انجام داد و نباید کرد و صرفا ترسیم چشم انداز و افق برای نقطه مطلوب نیست، دستیابی به اقتصاد و اجتماعی اهداف

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید