کاهش هزینه ها و ارتقای کیفی طرح ملی مسکن در دستور کار ویژه است/ 16 هزار و 228 واحد مسکونی در استان مرکزی در حال ساخت است.


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842102

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: کاهش هزینه ها و ارتقای کیفی طرح ملی مسکن در دستور کار ویژه قرار دارد و گام مثبت مهمی از سوی دولت برای کاهش متقاضیان این طرح است. برنامه ریزی کنید.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی امروز در جلسه شورای مسکن استان مرکزی گفت: کاهش هزینه ها و ارتقای کیفی طرح ملی مسکن در دستور کار ویژه قرار دارد و حائز اهمیت است. اقدام مثبت دولت برای کاهش تعداد نامزدهای این طرح.»

زندیه وکیلی گفت: ساختمان های 8100 واحدی نهضت ملی مسکن در اراک 14 طبقه است که ساخت این ساختمان ها نیاز به کیفیت بالایی دارد و از نظر طراحی، اجرا و نظارت سازمان نظام مهندسی مقرون به صرفه است. برای متقاضیان نیز هدف گذاری شده و تعرفه ارائه خدمات فنی مهندسی بر اساس 1400 محاسبه شده است.

وی افزود: بر اساس قانون ملی مسکن، تامین هزینه های آب، برق و گاز بر عهده دستگاه های دولتی ذیربط است و راه و شهرسازی مسئولیتی در قبال تامین این میزان اعتبار ندارد. 100 واحد نهضت ملی مسکن در اراک تدابیر ویژه ای برای حل اختلاف گاز اندیشیده اند.


عملیات اجرایی 16 هزار و 228 واحد مسکونی در استان مرکزی سرنوشت ساز است

انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، سهمیه استان مرکزی 61 هزار و 127 واحد بود که 13 هزار واحد آن در امیرکبیر و مهاجران بود. 16228 واحد نیز کلید داشت.

انعامی گفت: با توجه به اینکه ساخت طرح ملی مسکن با پول مردم و همچنین تسهیلات انجام می شود، لذا راهکارهای لازم برای توجه ویژه به پیشرفت فیزیکی طرح های ملی ترافیک مسکن در روستاها و… در صورت لزوم، این طرح ها باید در یک برنامه زمانی مناسب اجرا شوند.

وی ادامه داد: انتظار می رود دستگاه های خدمات رسان برای تسریع در طرح نهضت ملی مسکن استان هم افزایی و همکاری لازم را داشته باشند و شهرداران نیز صدور مجوز برای کاهش عوارض در این طرح را در دستور کار ویژه قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید