ضرورت کمک به مکان یابی زیرساخت های امنیتی / ارتباطی داخلی باید جدی گرفته شود

زمان: 17:12
منتشر شده در: 1400/07/18
کد خبر: 1774977

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر لزوم ادغام ارائه خدمات الکترونیکی برای دستگاه های مختلف تأکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی زارع پور در مراسم افتتاح پروژه های اطلاعاتی پلیس که صبح امروز با حضور فرمانده ناجا در مقر پلیس برگزار شد ، اظهار داشت: هیچ کس بدون این فناوری نمی تواند زندگی کند.

وی ادامه داد: در این اپیدمی تاج ، تصور کنید شرایط در مدارس و آموزش و پرورش بدون این فناوری چگونه ادامه می یابد. با استفاده از این فناوری و زیرساخت های ارائه شده توسط جوانان ما ، توانستیم بر این وضعیت فائق آییم.

وی گفت: در چنین شرایطی ، نظم ، سازماندهی و شفافیت برای اعمال حقوق بشر بسیار مهم است و پلیس به عنوان دست قدرتمند دولت باید در این فضا برای حفاظت از حقوق بشر حضور داشته باشد. اگر کسی ، خدای نکرده ، در این فضا دچار مشکل شود ، می تواند از حقوق خود استفاده کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: پلیس باید به روز باشد و به دنبال فناوری باشد. امروز ما در مورد ارزهای رمزنگاری شده و فناوری بلاک چین ، اینترنت اشیا و غیره صحبت می کنیم. حقوق خود را به روز کنید و مجهز به فناوری های جدید باشید. این یکی از ماموریت های اصلی پلیس است ، اما البته کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه این حرکت باید ادامه یابد و این فضا باید دائماً تحت نظر و تجزیه و تحلیل قرار گیرد ، اظهار داشت: سردار هادیان فر سنگ بنای خوبی برای پلیس فتا گذاشته است و این بار پیشرفت بزرگی دارد و باید ادامه دهد.

زارع پور ادامه داد: موضوع دوم استفاده از فناوری در خود پلیس است. ما باید کاری کنیم که مردم طعم شیرینی در ارائه و استفاده از خدمات الکترونیکی دولتی داشته باشند. مردم انتظار دارند از بخش خصوصی و همچنین از بخش دولتی خدمات دریافت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پلیس را یکی از اولین سازمان هایی دانست که معاون فناوری اطلاعات را تشکیل داد و گفت: باید از این فناوری حداکثر استفاده را کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم خدمات یکپارچه از همه دستگاه ها در زمینه لوازم الکترونیکی تأکید کرد و گفت: نباید به مردم بگوییم که اگر با پلیس کار می کنید ، اگر با وزارتخانه همکاری می کنید ، نرم افزار پلیس من را نصب کنید. انرژی ، نرم افزار اجباری نصب من و غیره. ما باید از این فضا عبور کنیم و همه خدمات را ادغام کنیم ، حتی در صورت لزوم ، ما باید قوانین را تغییر دهیم.

وی به دوران حضور خود در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: در آن زمان دو موسسه بودند که هیچ گونه تعامل اطلاعاتی نداشتند اما با اقدامات بعدی که انجام دادیم این تعامل برقرار شد. ما در وزارت ارتباطات نیز تلاش می کنیم به سمت دولت الکترونیک برویم و مبادله الکترونیکی بین دستگاه ها را تسهیل کنیم.

زارع پور ادامه داد: برنامه جدیدی برای ایجاد دولت هوشمند و دولت الکترونیک تدوین می کنیم که در آن یک نفر و یک دستگاه در دولت مسئول این موضوع خواهند بود. زیرا امروزه چنین نیست و چندین معتمد و حسابدار برای این کار وجود دارد.

زارع پور در رتبه بندی کمی و کیفی خدمات الکترونیکی دو رتبه از ایران را بیان کرد و گفت: ما در شاخص کمی از بین 190 کشور جهان 89 و از نظر کیفیت ارائه خدمات رتبه 89 را داریم که به هیچ وجه شایسته نیست. این نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست ، به ویژه اینکه ما جوانان نخبه ای در کشور داریم و فرصت های خوبی در کشور ما وجود دارد.

وی ادامه داد: در این راستا طبق برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی ، موقعیت جمهوری اسلامی باید حداقل در 30 گام در دولت هوشمند ارتقا یابد تا انشاءالله رضایت مردم نیز افزایش یابد. “

وی گفت: “همه باید به پورتال خدمات عمومی یکپارچه متصل شوند.” در نهایت ، این موقعیت به نفع جمهوری اسلامی است.

وزیر ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی همچنین بر ضرورت کمک به تعیین زیرساخت های امنیتی در کشور تأکید کرد و گفت: این موضوع در دستور کار قرار دارد و اتفاقاً نیروهای نظامی در این زمینه پیش روی دارند.

وی افزود: اگر بخواهیم بسترهای داخلی را تقویت کنیم ، ظرفیت های زیادی در این زمینه داریم ، بسترهای بسیار خوبی در کشور داریم که به ویژه در زمینه تحریم ها حرفی برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه نیازهای کشور بر اساس سرمایه محلی است ، گفت: “این موضوع باید تقویت شود و ما باید خدمات خود را از طریق ظرفیتی که داریم ارائه دهیم.”

وی در پایان تاکید کرد که بسترهای داخلی به ویژه فرستادگان داخلی باید جدی گرفته شوند و وزارت ارتباطات برنامه های خوبی در این زمینه دارد که به زودی اعلام می شود.

عیسی زارع پور ، در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های اطلاعاتی پلیس که صبح امروز در مقر ناجا برگزار شد ، به خبرنگاران درباره علت قطع شدن برخی از سیستم های دستگاه های دولتی در ساعات خاصی گفت: برای ارائه خدمات الکترونیکی ، فناوری های اساسی وجود دارد. این بدان معناست که داشتن زیرساخت مناسب از نظر شبکه ضروری است و سرویس آن پایدار است و دستگاه های مورد استفاده نیز دستگاه های پایداری هستند. به عبارت دیگر ، همه اجزا باید از ابتدا تا انتها بدون مشکل کار کنند.

وی گفت: “ما در وزارت ارتباطات تلاش می کنیم تا زیرساختی را برای کلیه خدمات ارائه شده توسط بخش دولتی فراهم کنیم.” از طریق این سیستم ، میلیونها معامله و فعالیت بین سازمانها که روزانه انجام می شود توسط وزارت ارتباطات نظارت می شود و در صورت خرابی یک سیستم ، ما در یک لحظه متوجه می شویم. بنابراین ، با استفاده از چنین سیستمی ، این مشکل نیز حل خواهد شد.

وی افزود: اکنون مهمترین چیز برای مردم این است که وزارت ارتباطات ضمن استفاده از فناوری ، ارتباط پایدار بین کاربران و سیستم ها را حفظ کند.

وی همچنین از قصد وزارت ارتباطات برای ادغام و ایجاد یک پرتال واحد برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان خبر داد و گفت: ما تلاش می کنیم تا تمام خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم را برای زندگی روزمره از طریق یک پورتال واحد ارائه دهیم. برای این منظور ، ما نیاز به همکاری همه دستگاه های اجرایی کشور داریم.

وی در پاسخ به این س whenال که این طرح چه زمانی اجرا می شود ، گفت: شرط اجرای آن این است که همه دستگاه ها کار کنند. ما انتظار داریم که این برنامه در چهار سال آینده اجرا شود و سال آینده مرحله اول را اجرا می کنیم.

زارع پور همچنین به خدمات ارائه شده توسط پلیس اشاره کرد و گفت: امروز پلیس خدمات جدیدی ارائه می دهد و علاوه بر این با توجه به اینکه زندگی مردم با فضای مجازی و ابزارهای فناوری اطلاعات مرتبط است ، پلیس نیز باید با اقتدار در این فضا حضور داشته باشد. به حضور این حضور همچنین مستلزم استفاده از ابزارهای مدرن و مجهز برای حفظ منافع مردم است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید