سند استانی صنعت اسب تهیه می شود/تأمین و مکان یابی زمین برای ساخت پیست مسابقه


ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897357

حسین نژاد بیان کرد: سند صنعت اسب استان باید برای ایجاد چشم انداز اقدامات اجرایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ترویج پرورش اسب اصیل ترکمن و تجاری سازی آنها در استان تهیه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شد در گذشته زیرساخت های زیادی در ارتباط با صنعت اسب در استان آماده شود اما اکنون در حال رفع مشکلات دیگر این صنعت هستند. وارد حومه شهر شد.

حسین نژاد افزود: این در حالی است که هنوز زیرساخت های اساسی مربوط به این صنعت در استان که اسب های اصیل ترکمن را پرورش می دهد، مهیا نشده است.

وی تاکید کرد: در این لحظه باید شرایط لازم را برای حرکت به سمت صنعتی شدن ظرفیت اسب برای رسیدن به سطح ملی فراهم کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر پرورش دهندگان اسب در استان با مشکلات کمبود زیرساخت های مرتبط با این صنعت دست و پنجه نرم می کنند، گفت: در کنار آن مشکلات دیگری نیز وجود دارد که دامداران اسب را به خود مشغول کرده است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: عدم تخصیص سهمیه خوراک یارانه ای برای صنعت اسب یکی از مهمترین دغدغه های پرورش دهندگان اسب استان است و باید با تدوین و ارائه راهکار به وزیر جهاد کشاورزی این مشکل برطرف شود. پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: تخصیص سرمایه در گردش به پرورش دهندگان اسب به منظور تامین غذا و پرورش اسب یکی دیگر از دغدغه های مهم فعالان این حوزه است که نیاز است با پیگیری و گفتگو با بانک ها مشخص شود.

حسین نژاد: وی همچنین اعلام کرد: آماده سازی زیرساخت های صنعت اسب در استان باید با مطالعه و اقتباس از تجربه و عملکرد استان های پیشرو در استان برنامه ریزی و اجرا شود.

وی در ادامه بر لزوم تهیه سند چشم انداز گردشگری، تجارت و ورزش برای صنعت اسب سواری استان تاکید کرد و درخواست کرد: تهیه این سند بر اساس تدوین کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باشد. برنامه های مدت دار به عنوان سند تهیه شده باید به کارگروه سوارکاری استان ارائه و در مورد اجرای آن تصمیم گیری شود.

در ادامه استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی استان در ماه آینده نسبت به ایمن سازی و یافتن زمین برای احداث پیست اسب دوانی اقدام کنند.

حسین نژاد در خاتمه گفت: باید از بخش خصوصی دامپزشکی استان برای ارائه خدمات درمانی و جراحی اسب دعوت به کار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید