آمایش سرزمین و برقراری عدالت صنعتی در کشور یکی از دغدغه های جدی وزیر صمت است


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813328

علی رسولیان در سفر به گلستان و شرکت در نشست مشترک با مدیران ارشد سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: آمایش سرزمین و برقراری عدالت صنعتی در کشور نیز از دغدغه های جدی وزیر صمت است. که با حمایت صنعتگران و تولیدکنندگان انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی رسولیان معاون وزیر صمت گفت: نگاه دولت این است که وقتی شهرک صنعتی ایجاد شد و به مرحله بهره برداری رسید مدیریت و نگهداری آن بر عهده خود صنعتگران باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران، وی یادآور شد: آمایش سرزمین و برقراری عدالت صنعتی در کشور نیز از دغدغه های جدی وزیر صنعت، معدن و تجارت است که با حمایت ها اجرا شده است. صنعتگران و تولیدکنندگان در روستاها.

وی افزود: امسال طرح آمایش سرزمین در صنعت، معدن و تجارت را با رصد وضعیت بنگاه های اقتصادی راه اندازی کردیم که پس از آن تمامی واحدهای تولیدی فعال و راکد کشور شناسایی و 209 مشکل در 20 جایگاه احصاء شد. به عنوان چالش در این بخش.”

رئیس و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران نیز با حذف اسناد اداری، استفاده از روش‌های نوین در ارائه تسهیلات و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر اولویت‌های وزارت صمت، رفع موانع و بهبود فضای کسب‌وکار شدند. دولت شروع به کار کرد. سیزدهم و سال آینده اعلام کرد.

رسولیان با اشاره به تلاش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی برای تامین زمین و زیرساخت های مورد نیاز آب، برق و گاز برای جذب سرمایه گذاران جدید در شهرها و نواحی صنعتی، افزود: با تقاضای بالایی برای سرمایه گذاری در شهرها مواجه هستیم. و نواحی صنعتی کشور.» و باید برای توسعه و ارتقای ظرفیت زیرساختی این مناطق تلاش کنیم.

وی ادامه داد: متقاضیان سرمایه گذاری در شهرها و نواحی صنعتی موظفند نسبت به تکمیل ساخت، نصب ماشین آلات، اخذ پروانه بهره برداری و تولید در مدت تعهدات و مهلت قانونی مندرج در قرارداد حق استفاده از زمین و صنعتی اقدام کنند. شهرستان های استان نیز موظف است «در صورت عدم ایفای تعهدات طرف قرارداد اخراج و اراضی راکد پس گرفته می شود.

معاون وزیر صمت همچنین به طرح ملی احیای واحدهای تولیدی راکد و افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری با کمک و تمرکز بخش خصوصی موفق به جذب بیش از 1900 واحد صنعتی راکد چرخه تولید «برگردیم و تعداد واحدهای راکد همچنان در حال کاهش است.

رسولیان تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع اعتباری کشور، تسهیلاتی برای تامین سرمایه در گردش به تمامی واحدهای صنعتی متقاضی ارائه نشده است.

وی افزود: با اجرای راهکار ممنوعیت واردات و جابجایی تولیدات داخلی، بسیاری از واحدهای صنعتی کشور رشد خوبی در تولید محصولات با کیفیت و رقابت پذیر داشته اند و دولت وظیفه خود می داند که از این جهادگران اقتصادی حمایت کند. و موانع را از بین ببرید. به محیط کسب و کارشان.

آماده سازی زمین برای طرح توسعه شهرک صنعتی گنبد و ایجاد شهرک صنعتی تخصصی مبلمان در عطا آباد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان نیز در این جلسه گفت: منطقه گلستان دارای 13 شهر و 11 ناحیه صنعتی به مساحت 2150 هکتار است و تاکنون برای 1258 پروژه زمین به سرمایه گذاران قراردادی واگذار شده که از این تعداد 822 13200 پروژه واگذار شده است. از فرصت های شغلی استفاده می شود.

رضا شاهمرادی افزود: از طرح های به بهره برداری رسیده 612 واحد با سرمایه گذاری 14 هزار و 130 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 9 هزار و 314 نفر فعال بوده و 210 واحد با سرمایه گذاری 2 میلیون و 240 هزار ریال و با اشتغال 3 هزار و 112 نفر در غرفه قرار دارد. به دلیل کمبود نقدینگی، نبود بازار فروش، کمبود مواد اولیه، فرسودگی ماشین آلات و اختلاف بین شرکا.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: با توجه به تکمیل زمین های شهرک صنعتی گنبد برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید، طرح توسعه این شهر و آماده سازی زمین برای راه اندازی شهرک صنعتی مبل عطا آباد در حال انجام است. دستور جلسه.

شاهمرادی ادامه داد: شهر صنعتی اترک نیز به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد تجاری اینچه برون از شرایط ویژه ای برخوردار است که رفع دغدغه ها و چالش های پیش روی منطقه به عنوان یکی از مطالبات مطرح شده در سفر رئیس جمهور به استان گلستان است.

وی توسعه و ایجاد شهرهای جدید صنعتی و همچنین اجرا و تکمیل زیرساخت های لازم در شهرها و نواحی صنعتی را از مهمترین اهداف شرکت شهرک های صنعتی گلستان برای ایجاد رغبت و حضور سرمایه گذاران برای افزایش بهره وری دانست. و فعالیت های ایجاد اشتغال.

افتتاح ستاد روابط عمومی وزارت صمت در گلستان

معاون وزیر و نماینده ویژه وزیر صمت در ادامه حضور خود در بخشداری گلستان و در آستانه سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت به گلستان، ستاد روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت را افتتاح کرد. استان.

وی همچنین با صنعتگران، معدن کاران و تجار گلستانی دیدار و از ستاد صمت بازدید و در برنامه دیدار مردمی در قالب دفتر خدمات رسانی در منطقه صمت حضور یافت و دغدغه ها و مشکلات آنان را بررسی و پیگیری کرد.

در این جلسه 85 نفر از فعالان اقتصادی منطقه مسائل، مطالبات و مشکلات خود را مطرح کردند که 55 مورد درخواستی از وزارت صمت و مابقی به سایر دستگاه های اجرایی ذیربط ارجاع شد.

رئیس و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران نیز پیش از این برنامه از شرکت شهرک های صنعتی گلستان بازدید و از واحدهای مختلف آن بازدید و با مدیران و کارشناسان این مجموعه گفتگو کرد.

مشکل برق رسانی واحدهای صنعتی برطرف شد

علی رسولیان در حاشیه جلسات مردمی در جمع خبرنگاران گفت: سیاست این وزارتخانه این است که تسهیلات بانکی واحدهای صنعتی را از طریق تامین مالی زنجیره ای و تبصره (18) قانون بودجه اعطا کند تا بتوانیم بخشی از منابع مالی آنها را پوشش دهیم. نیاز دارد. .

وی با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به گلستان، افزود: سامانه پاسخگویی 124 در سطح استانی.

وی افزود: بیشترین مطالباتی که در این استان در حوزه صنعت داشتیم مربوط به تامین برق در طول سال بوده و با مدیران وزارت نیرو پیگیر این موضوع هستیم تا مشکل برق رسانی به اماکن صنعتی حل شود. در سراسر کشور.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران ادامه داد: مشکلاتی مانند تامین مواد اولیه، تامین زمین صنعتی و زیرساخت های کافی در شهرها و نواحی صنعتی و اخذ تسهیلات بانکی از دیگر مشکلاتی بود. مشکلات و مطالبات.

رسولیان درباره حل مشکلات واحدهای صنعتی گفت: بخشی از این مشکلات در استان گلستان با پیگیری و همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان قابل حل است و بخشی از این مشکلات در سطح ملی است که نیاز به تغییر و تحول دارد. دستور کار یا حکم دولتی که ما به آن عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/
منبع: شاتا

دیدگاهتان را بنویسید