پروانه ساختمانی فولاد شاهرود قبل از تنظیم سند آمایش سرزمین استان سمنان صادر شد.


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840751

علی اکبر هانی با اشاره به اینکه پروانه ساختمانی فولاد شاهرود قبل از تنظیم سند آمایش استان صادر شده است، گفت: فولاد شاهرود سالانه 12 هزار مترمکعب آب مصرف می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر علیهانی سرپرست معاونت معادن و صنایع آرام استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت با اشاره به سیاست اتخاذ شده در استان سمنان مبنی بر توسعه نیافتگی صنایع آبی گفت: مجوز ساخت و بهره برداری از واحد صنعتی فولاد شهرو. استان صادر شد و بر اساس کارشناسی انجام شده در آن زمان اجازه فعالیت به این واحد صنعتی داده شد.

سرپرست معاونت معدن و صنعت استان سمنان با بیان اینکه این واحد تولیدی سالانه 12 هزار مترمکعب آب مصرف می کند، گفت: برای تامین آب واحد صنعتی مذکور که در سال های گذشته در حال بهره برداری و دارای مجوز است، آب مصرف می شود. انرژی این مجموعه از یک چاه خصوصی تامین می شود.

وی افزود: این واحد صنعتی با استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب خود در مصرف آب صرفه جویی می کند و آب را به چرخه تولید باز می گرداند.

علیهانی با اشاره به تولید 99 هزار و 500 تن از این واحد در سال، خاطرنشان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت 11 هکتار احداث شد که فاز اول آن در سال 1400 به بهره برداری رسید و این فولاد در فاز اول متعلق به بخش خصوصی است. برای 220 نفرتول استفاده شد و محصول این واحد صنعتی پریفرم ساده فولاد کربنی و فولاد کم آلیاژ می باشد.

سرپرست معاونت معدن و صنعت استان سمنان در پایان گفت: مصرف برق این نیروگاه 25 مگاوات است که با خرید گواهی ظرفیت از طریق بورس انرژی و عقد قرارداد با شرکت برق تامین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید