پروانه ساختمانی را می توان در نیم روز صادر کرد


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842796

شهردار تهران گفت: در بحث پروانه ها نیازی به تغییر قانون نیست و اگر همه ادارات اطلاعات خود را به صورت آنلاین منتشر کنند، در کمتر از نیم روز می توان پروانه ساختمانی صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی در حاشیه انتصاب رسمی خود در منطقه 13 در زمان صدور پروانه ساخت گفت: طبق قانون، پروانه باید ظرف مدت 7 روز صادر شود؛ در حالی که این پروانه باید در مدت 7 روز صادر شود. این قانون مربوط به سال 1371; اما امروزه پیچیدگی صدور پروانه ساختمانی شرایط را به جایی رسانده است که نه تنها خود شهرداری درگیر آن است، بلکه خارج از آن دستگاه های دیگری هستند که اطلاعات آنها به روز نیست و باید مشورت کنیم. امروز شرایط به گونه ای است که صدور مجوز به طور متوسط ​​10 ماه طول می کشد.

شهردار تهران افزود: تصمیم بر این است که این 10 ماه با رعایت تمام دقت و بدون به خطر انداختن ایمنی و سلامت مردم و تاکید بر استحکام به دو ماه کاهش یابد.

وی در پاسخ به درخواست اصلاح قانون در این زمینه گفت: نیازی به تغییر قانون نیست، زیرا زمان صدور پروانه را از 10 ماه به 2 ماه کاهش می دهیم و در صورت آنلاین بودن اطلاعات همه دستگاه ها، پروانه ساختمانی صادر می شود. ممکن است حتی برای نیم روز صادر شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید