در استان سمنان قطعی گاز نداشته ایم/ بهره برداری از کارخانه سیمان شاهرود با سوخت جایگزین


ساعت: 11:38
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919476

سید جواد حکیرات حسینی درباره شایعه تعطیلی کارخانه سیمان شاهرود گفت: تعطیلی کارخانه به هیچ وجه صحت ندارد، اما محدودیت گازی کارخانه سیمان بر اساس ابلاغ محدودیت از سوی شرکت ملی گاز بوده و در در ماه شاهرود طی چند مرحله شرکت مذکور نیاز به تامین سوخت جایگزین داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد حکیت حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات با اشاره به افزایش 17 میلیون مترمکعبی مصرف گاز از ابتدای سال تا پایان آبان ماه امسال نسبت به مدت مشابه گفت: بر اساس بررسی های انجام شده از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و 568 مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده که این میزان برای مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 551 مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز در آبان ماه امسال در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 26 درصد افزایش داشته است، افزود: اگرچه در فصل سرما مشکلی برای گازرسانی به بخش خانگی وجود ندارد و شبکه گاز استان پایدار است اما به ساکنان استان سمنان توصیه می شود در مصرف این حامل انرژی صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از افزایش 10 درصدی مصرف گاز در نیمه اول آذرماه امسال خبر داد و گفت: در 14 روز اول آذرماه امسال 123 میلیون مترمکعب گاز مصرف شد که نشان دهنده رشد مصرف گاز است. نسبت به سال گذشته برای این بازه زمانی.

این مسئول در خصوص اینکه آیا امسال شاهد قطعی گاز در بخش خانگی بوده ایم، گفت: خوشبختانه جریان گاز در حوزه خانگی تاکنون پایدار بوده و در هیچ نقطه ای از استان شاهد قطعی گاز نبوده ایم اما در مدیریت مصرف تعرفه گاز خانگی تغییر می کند و مشترکین پرمصرف مشمول جریمه می شوند.

حکیرات حسینی با بیان اینکه محدودیت 50 درصدی در حوزه صنعت برای مدیریت مصرف اجرا شد، تصریح کرد: اجرای این محدودیت در حوزه صنعت انجام شد اما در صورت سوختن مازوت شرکت پخش فرآورده های نفتی باید پاسخگو باشد. . .

وی همچنین درباره شایعات مربوط به تعطیلی کارخانه سیمان شاهرود به دلیل کمبود گاز تصریح کرد: محدودیت گاز کارخانه سیمان بر اساس اعلام محدودیت از سوی شرکت ملی گاز بوده است اما در گذشته در شهریور و در ساعت چندین مرحله، نیاز به ارائه سوخت جایگزین.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید