در حال بررسی پیش شرط های برنامه هفتم توسعه هستیم/ امکان تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه

ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791171

رئیس مرکز تحقیقات مسئله‌محور سازمان برنامه و بودجه:

رئیس مرکز پژوهش های مسئله محور سازمان برنامه و بودجه گفت: آسیب شناسی برنامه های قبلی را بررسی می کنیم، رویکرد را در برنامه هفتم مشخص می کنیم و اینکه آیا برنامه هفتم مشکل محور است یا اهداف رشد را دنبال می کند و آیا برنامه چهارگانه است. یا پنج سال.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی پاکذات، رئیس مرکز پژوهش های مشکل مدار سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در نشست خبری با تشریح سند ملی با اشاره به آخرین اخبار از برنامه هفتم توسعه گفت: یک سال دیگر تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه طبق ماموریتی که از سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم، پیش نیازهای برنامه هفتم توسعه را بررسی می کنید، خاطرنشان کرد: آسیب شناسی برنامه های قبلی، تعیین رویکرد در برنامه هفتم و اینکه آیا برنامه هفتم مشکل محور است یا خیر. هدف گرا و اینکه آیا این برنامه چهار ساله است یا پنج ساله.

وی خاطرنشان کرد: مسلم است که برنامه هفتم توسعه باید بر اساس سیاست های کلی شورا در صورت اقتضا و سند ملی تدوین شود.

رئیس مرکز پژوهش های مسئله محور سازمان برنامه و بودجه درباره اشتباه برنامه ریزی ملی گفت: سند برنامه ریزی ملی به صورت پویا و تغییرات سناریو محور طراحی شده است.

پاکت با اشاره به اینکه این سند دارای دوره بررسی 5 ساله است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارشناسان ما در حال شنیدن صدای منتقدان به ویژه منتقدان استانی و پیشنهادها و اصلاحات بر اساس پویایی سند هستند.

وی گفت: در مدت 5 سال می توانیم تحولات و اصلاحات را در سند معرفی و آن را به روز کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید