آزادی شهروندان آمریکایی در دستور کار ایران بود. این ممکن است در صورتی مجاز باشد که ایالات متحده به توافقات موجود پایبند باشد

آزادی شهروندان آمریکایی در دستور کار ایران بود.  این ممکن است در صورتی مجاز باشد که ایالات متحده به توافقات موجود پایبند باشد

روز جدید سخنگوی وزارت امور خارجه درباره وضعیت اتباع ایرانی در آمریکا گفت: ما همواره موضع خود را اعلام کرده ایم و این موضوع در دستور کار ما است. شهروندان ما به دلیل دور زدن نادرست تحریم های غیرقانونی آمریکا در زندان هستند.

سعید حاطب زاده در نشست خبری گفتگوهای اخیر ایران با 1+5 در وین گفت: آنچه در وین می بینیم پیشرفت مذاکرات است و در چهار زمینه پیشرفت خوبی داشته ایم و براکت ها کاهش یافته و ایده ها تبدیل شده است. گفت، و مهم است که همه طرف ها در وین توافق کنند که ما نباید شاهد عقب نشینی مجدد ایالات متحده باشیم.

وی افزود: ایران به دنبال یک توافق پایدار و قابل اعتماد است و مسیر تضمین ها مسیر درستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره وضعیت اتباع ایرانی در آمریکا افزود: ما همواره موضع خود را اعلام کرده ایم و این موضوع در دستور کار ما است. شهروندان ما به دلیل دور زدن نادرست تحریم های غیرقانونی آمریکا در زندان هستند.

حاتب زاده همچنین درباره توافق موقت که از سوی برخی رسانه ها مطرح شد، گفت: ایران به دنبال یک توافق پایدار و قابل اعتماد است و کمتر از آن را نمی پذیرد، کیفیت توافق برای ما مهم است و نه کمتر و نه بیشتر. “

وی تاکید کرد: توافق موقت هرگز در دستور کار ایران نبوده و نیاز جدی به توافق در زمینه کیفیت و محتوا داریم و امیدوارم واشنگتن به این نیاز پی برده باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره اتفاقات اخیر یمن افزود: آنچه در یمن رخ می دهد یک فاجعه انسانی است. ایران همیشه در کنار مردم یمن است تا صدای آنها به گوش مردم جهان برسد و ما همواره تلاش کرده ایم به روند گفت وگوی یمن و یمن کمک کنیم.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی درباره رزمایش چین، ایران و روسیه، گفت: هدف از رزمایش ترکیبی که بخش‌های مختلف نیروهای ایرانی و بخش‌های مربوطه چین و روسیه در آن شرکت داشتند، صلح و ثبات در منطقه بود. در حال گسترش . .

دیدگاهتان را بنویسید