اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره آزادی باقر نمازی: ما از عمان سپاسگزاریم / کار ما هنوز تمام نشده است. ما متعهد به آزادی همه شهروندان آمریکایی هستیم

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره آزادی باقر نمازی: ما از عمان سپاسگزاریم / کار ما هنوز تمام نشده است.  ما متعهد به آزادی همه شهروندان آمریکایی هستیم

روز جدید آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از سلطان عمان به دلیل تسهیل در خروج باقر نمازی از ایران قدردانی کرد و جزئیاتی از وضعیت نمازی پس از خروج وی ارائه کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه ای که در سایت وزارت امور خارجه منتشر شد، درباره آزادی باکر نمازی، دو تابعیتی که چند سالی به دلایل امنیتی در ایران زندانی بود، نوشت: باکر نمازی پس از خروج از ایران، راهی این کشور شد. مسقط در حال حاضر در ابوظبی به سر می برد و به زودی تحت درمان اولیه و خدمات پزشکی قرار می گیرد.

بلینکن در آن بیانیه مدعی شد که «بکیر نمازی در سال 2016 به طور غیرقانونی بازداشت و ممنوع الخروج شد». وی هنگام تلاش برای آزادی پسرش سیامک نمازی که سال ها به طور غیرقانونی در ایران زندانی بود، به طرز وحشیانه ای دستگیر شد.

بلینکن در آن بیانیه از سلطان عمان به خاطر تسهیل خروج بکیر نمازی از ایران با همکاری مقامات ایرانی تشکر کرد.

بالاخره اعلام کرد که کار ما هنوز تمام نشده است. ما متعهد به آزادی همه شهروندان آمریکایی هستیم که او می گوید هنوز به طور غیرقانونی در ایران و سراسر جهان زندانی هستند.

چند سال پیش سیامک و بکر نمازی هر کدام به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا به 10 سال زندان محکوم شدند.

محمدبکر نمازی پس از گذراندن بخشی از دوران محکومیت خود در اقدامی انسان دوستانه آزاد شد و روز چهارشنبه 13 مهرماه ایران را ترک کرد.

سازمان اطلاعات سپاه در سال 1395 محمدباقر نمازی (جاسوس دو تابعیتی) را دستگیر کرد.

کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در روزهای اخیر در خصوص بیکر و سیامک نمازی گفت: بیکر نمازی به دلیل پزشکی و معالجه از زندان خارج شده و نزدیک به چهار سال است که در منزل خود در تهران به سر می برد. مسائل برو

معاون امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: با توجه به درخواست های صورت گرفته برای ادامه درمان در خارج از کشور، بنا به دلایل بشردوستانه، باقر نمازی چهارشنبه هفته گذشته از ممنوع الخروجی خارج شد و هر زمان که بخواهد می تواند از کشور خارج شود. .

دیدگاهتان را بنویسید