نتایج یکپارچه ممکن است به بازنگری در برخی سیاست ها منجر شود/ داشتن دستور کار مشخص ممکن است بر موضع اصلاح طلبان تأثیر بگذارد

نتایج یکپارچه ممکن است به بازنگری در برخی سیاست ها منجر شود/ داشتن دستور کار مشخص ممکن است بر موضع اصلاح طلبان تأثیر بگذارد

روز جدید دبیرکل کارگزاران گفت: اصلاح طلبان باید اقتصاد را در اولویت قرار دهند تا کشور از مشکلات اقتصادی خارج شود و داشتن برنامه مشخص می تواند در جایگاه اصلاح طلبان تاثیرگذار باشد.

حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان برای موفقیت در انتخابات پیش رو چه برنامه ها و اهدافی را باید در اولویت قرار دهند، گفت: اولین مشکل اصلاح طلبان حفظ انسجام است که خوشبختانه در قالب جبهه اصلاحات و این امر وجود دارد. پیش نیاز هر حرکت سیاسی موفق در آینده است. وقتی می گوییم همگرایی، نمی خواهیم از تکثرگرایی در جبهه اصلاحات غافل شویم. همه دیدگاه ها باید در فضایی کاملا دوستانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد تا بهترین راه حل ها پیدا شود تا جبهه اصلاح طلبان با یک نتیجه در انتخابات آتی ظهور کند. اصلاح طلبان باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی افزود: موضوع دوم درباره آینده ایران است. اصلاح طلبان باید برنامه اقتصادی مشخصی داشته باشند تا کشور و مردم را از مشکلات کنونی با نگاه اولویت دار به مسائل اقتصادی خارج کنند و بتوانند این برنامه را به نهادهای حاکمیتی و مردم ارائه دهند. داشتن برنامه مشخص می تواند جایگاه اصلاح طلبان در نظام سیاسی و مردم را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

مرعشی در پاسخ به این سوال که احزاب اصلاح طلب برای رسیدن به لیست جامع آزمون های مورد نیاز، نامزدهای خود را برای انتخابات امروز معرفی نکنند، گفت: انتخاب نامزدها در مقایسه با موضوع برنامه موضوعی فرعی است. امروز باید روی برنامه‌هایی تمرکز کنیم که به طور خاص کشور را از تورم بالا دور نگه دارد، رشد اقتصادی را افزایش دهد، رونق را افزایش دهد، مخارج کشور را کنترل کند و از هدر رفتن منابع جلوگیری کند. اینها برنامه هایی هستند که می توان ارائه داد. اگر این برنامه ها مورد توجه مردم قرار گیرد و فضای انتخابات گرم شود، احزاب می توانند شخصیت های مناسبی را برای اجرای این برنامه در نظر بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در دو انتخابات اخیر رد صلاحیت های دسته جمعی بر سر جریان اصلاحات صورت گرفته است، آیا امروز به فکر رایزنی با دستگاه های بالاتر برای تایید صلاحیت ها نباشد، گفت: در حال حاضر امکان رایزنی خاصی وجود ندارد. در نهایت برخی از حامیان این روش حذف گفتند که اگر قوای سه گانه هماهنگ می شد، مشکلات کشور کاهش می یافت. امروزه این نظریه در حال آزمایش است که نمی توان به اتفاق نظر دست یافت. اکنون معتقدم کارکنان نهادهای نظارتی و کسانی که به درستی یا نادرست فضای انتخابات را محدود می کنند باید متوجه می شدند که چند صدایی و استفاده از تمام ظرفیت نیروی انسانی کشور برای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی و افزایش رفاه مردم. -بودن کارآمدتر از انحصار است.

وی افزود: آرام آرام نتایج انحصاری بسیار پرهزینه در کشور نمایان می شود و می تواند زمینه را برای بازنگری در سیاست ها فراهم کند.

مرعشی در پاسخ به این سوال که آیا حزب کارگزاران در جلسات با کمیسیون سیاسی تصمیمات جدیدی گرفته است، گفت: برای ارائه برنامه جامع برای آینده ایران، برای انتخابات مجلس.

دیدگاهتان را بنویسید