دولت برای افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی باید قانون را رعایت کند/ همسان سازی حق بازنشستگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولی اله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب; وی با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان گفت: واقعیت جامعه این است که حقوق بازنشستگان کفاف زندگی آنها را نمی دهد و با وجود هزینه های بسیار بالا، درآمد بازنشستگان بسیار پایین است.

بیتی همچنین به لزوم اعمال قانون در بحث افزایش دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما به عنوان مجلس به وظیفه خود عمل کرده ایم و دولت باید طبق مصوبه سازمان تامین اجتماعی و عالی کار عمل کند. شورا، اما به بهانه این که منابع نیست، معلوم می شود که این به نفع کشور و مستمری بگیران نیست.

وی افزود: بازنشستگان سال‌ها به این کشور خدمت کرده‌اند، بنابراین دولت باید در بحث افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی با رعایت شئونات این عزیزان از قانون پیروی کند و در صورت عدم موفقیت مجلس بر اساس فرآیندهای قضایی پیش بینی شده، باید از حقوق بازنشستگان حمایت کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: شورای اجرایی مصوبه دولت در خصوص افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را رد کرد اما متاسفانه دولت همچنان مقاومت می کند اما از طریق مجلس پیگیری می کنیم و دولت باید حقوق بازنشستگان را افزایش دهد. 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان

بیاتی با تاکید بر اینکه درخواست یکسان سازی حقوق بازنشستگان صحیح است افزود: متاسفانه حقوق این قشر بسیار ناچیز است و با تلاش مجلس 130 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال برای یکسان سازی حقوق ها کنار گذاشته شد. مستمری بگیران کشوری، لشکری ​​و تامین اجتماعی که ناکافی است و باید هر چه سریعتر اجرایی شود و حتی اگر این اعتبار کم باشد، دولت لایحه اصلاح بودجه ارائه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید