میزان مطالبات معلمان در خصوص همسان سازی/تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان/پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی/معرفی مراکز فروش جهیزیه فرزندان مستمری بگیران

میزان مطالبات معلمان در خصوص همسان سازی/تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان/پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی/معرفی مراکز فروش جهیزیه فرزندان مستمری بگیران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از تهیه سند راهبردی 4 ساله صندوق بازنشستگی کشوری مطابق با برنامه های توسعه کشوری و پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی به 57 سال تا پایان برنامه هفتم خبر داد.

میزان همسان سازی مطالبات فرهنگین/تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان/پیشنهاد افزایش «سن بازنشستگی» زنان و مردان/ راه اندازی مراکز فروش جهیزیه فرزندان مستمری بگیران.

به گزارش ایسنا، نعمت الله ترکی در نشست خبری که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، به بیان چالش های پیش روی امروز صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت و اظهار کرد: یکی از مشکلات امروز صندوق بازنشستگی کشوری افزایش است. در سن و طول خدمت قابل قبول برای بازنشستگی.. حداقل سن بازنشستگی در جهان 60 سال است. ما کمتر به آن توجه کردیم و میانگین سن بازنشستگی الان حدود 48 سال است.

وی تصریح کرد: سن بازنشستگی باید اصلاح شود. یکی از برنامه های ما که در برنامه هفتم توسعه مطرح کردیم، اصلاح متریک در این موضوع است. ما تا پایان برنامه هفتم پیشنهاد کرده ایم که سن بازنشستگی به 55 و 57 سال برسد زیرا امید به زندگی در کشور ما به خوبی افزایش یافته است اما فاصله بین سن بازنشستگی 50 سال و امید به زندگی که 76 سال است وجود دارد. ، بسیار بزرگ

اصلاح شرایط بازنشستگی مشاغل سخت و از دست رفته، چالش صندوق بازنشستگی

تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان از دیگر مشکلات پیش روی صندوق است

ترکی اصلاح شرایط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور را از دیگر چالش های این صندوق عنوان کرد و افزود: انبوه این آمارها چالشی برای نظام بیمه ای است. ما باید مشاغل سخت و از دست دادنی را که شاهد بازنشستگی برخی با 20 سال سابقه کار است، مرور کنیم. تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان نیز از دیگر چالش های ماست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخشی دیگر از سخنان خود از تهیه سند راهبردی 4 ساله صندوق بازنشستگی کشوری مطابق با برنامه های توسعه کشور خبر داد و گفت: برای اولین بار این سند را تدوین کرده ایم. سند راهبردی منطبق با برنامه‌های توسعه، زیرا باید سند راهبردی صندوق بازنشستگی را تهیه کنیم.» برای پیشبرد برنامه هفتم، تدوین کنید. در این سند، مأموریت صندوق را روشن کردیم. مأموریت صندوق بازنشستگی کشوری مشارکت در تأمین حقوق و آینده مشترکین خود با ارائه خدمات برای تأمین بازنشستگی بین نسلی است.

وی در تشریح چشم انداز صندوق تصریح کرد: چشم انداز و ماموریت صندوق بازنشستگی کشوری در سند مشخص شده است که بر اساس آن چشم انداز ما شفافیت سازمانی، برقراری ثبات مالی و ارتقای بهره وری اقتصادی است.

درخواست 9 همتی فرهنگیان، ضابطین و مسئولین قضایی و دانشگاهی از محل تساوی حقوق

پیگیری پرداخت مطالبات برای سال جاری؛ ما همچنین در مورد معوقات متفاوت فکر می کنیم

ترکی در پاسخ به سوالی مبنی بر مطالبات فرهنگیان بازنشسته تصریح کرد: حقوق تا نیمه اول سال ۱۳۹۸ برای تمامی اقشار خدمات کشوری، قضایی، دانشگاهیان و کارکنان دولت یکسان شده است. مطالبات خدمات کشوری شامل آموزش و پرورش، قوه قضائیه، معلمان و کارمندان کشوری برای شش ماه 1388، 1400 و 1401 حدود 9 درصد است.

وی افزود: قبل از ما پیگیری کردند و تا برج نهم 1401 به نسبت دستمزد به جای پول سهام آلومینیوم جنوب به مردم دادند.از برج 10 که آمدم تا روز 28 را دنبال کردم. برج 12 1401 با سازمان برنامه ابلاغ و توافق کردم اما امسال این سهام هنوز فروخته نشده است. پیگیر توافق با سازمان برنامه هستیم تا در صورت امکان، پرداخت دستمزد مدعیان را از سال 1402 یکسان کرده و معوقات آن دو سال را در نظر بگیرند. به عنوان مثال می توانید سهام بخرید و بهای آن را بپردازید. ما سعی می کنیم این 9 تلاش را نقد کنیم.

به گزارش ایسنا، ترکی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری حدود 185 شرکت و 5 هلدینگ دارد، تصریح کرد: با توجه به چشم انداز سند راهبردی 4 ساله صندوق بازنشستگی کشوری باید در حوزه هلدینگ های خود بازنگری داشته باشیم و شرکت ها ما یک برنامه عملیاتی دقیق برای این شرکت ها داریم. در این برنامه عملیاتی می گوییم تا پایان این سند راهبردی 4 ساله باید تکلیف حداقل 120 شرکت را روشن کنیم. در واقع به این سمت می رویم که کدام یک از هلدینگ ها یا شرکت های ما مطابق برنامه توسعه کشور برای ما مولد باشد.

تعیین بدهی های شرکت های زیان ده

مبارزه با فساد؛ اولویت

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌های ما زیان‌ده هستند و این شرکت‌ها در اولویت ساماندهی ما هستند. چهارشنبه هفته جاری برای تعیین تکلیف این شرکت‌ها جلسه داریم. برخی باید منحل شوند. برخی از شرکت ها سودآور هستند اما آنقدر سود ندارند که منابع مالی ما را تامین کنند، اما نمی توان آنها را حذف کرد. باید این شرکت ها را در قالب واگذاری جلو ببریم. در این راستا با معاونت تعاون اجتماعی تفاهم نامه ای نوشته ایم. در استان هرمزگان و بوشهر انتقال را به صورت پایلوت آغاز می کنیم، زیرا حفظ این شرکت ها تاثیری در صندوق ندارد اما در عین حال قابل حذف نیست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: فعالیت بعدی ما ادغام چند شرکت است. برخی از شرکت ها کارهای موازی زیادی دارند. مثلا در حوزه گردشگری همه شرکت ها مستقل هستند اما یکسان کار می کنند. تعداد آنها عارضه است، می توان آنها را با هم ترکیب کرد و تبدیل به یک شرکت شد و هزینه های ما کاهش می یابد. در واقع رویکرد اصلی سند برنامه ریزی راهبردی که در حال تدوین هستیم این است که صندوق بازنشستگی کشور را از حوزه مالکیت تجاری به سمت مالکیت سهامداران سوق دهیم. مبارزه با فساد نیز اولویت اول ماست.

ترکی درباره فعالیت های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری توضیح داد: حدود دو میلیارد دلار طرح و پروژه برای صنعت پتروشیمی شناسایی کرده ایم و باید زنجیره کاملی در صنعت فولاد داشته باشیم. مقرر شد معدن آهن به صورت مشارکتی در صندوق بازنشستگی کشوری برای تامین خوراک و مواد اولیه صنعت فولاد سرمایه گذاری شود. سرمایه گذاری دیگر ما در بخش گردشگری است. سهام کلیه مراکز مسافرتی و گردشگری ایرانیان ما در کشور که در نزدیک به 56 نقطه فعالیت می کنند متعلق به شستا و صندوق بازنشستگی کشوری است. اگر آنها را بهبود ببخشیم، این نقش کلیدی خواهد داشت. خدمات گردشگری ما در قالب امکانات است. همچنین وارد بخش کشاورزی و صنایع غذایی شدیم. در این هفت ماه با نزدیک به 14 تلاش در استان های مختلف و در مراکز کشت و صنایع غذایی کار را آغاز کردیم.

پرداخت به موقع دستمزد

وی همچنین به فعالیت این صندوق در حوزه اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی اولین قدم ما حفظ آبرو و حیثیت مستمری بگیران است. ما باید به فکر معیشت باشیم. ما در هفت ماه گذشته تلاش کرده‌ایم به طور منظم حقوق بازنشستگان را از این صندوق پرداخت کنیم که تاریخ آن 28 ماه هر ماه است. ضمن اینکه باید برای وام هایی که با ضمانت هایمان می گرفتند، کسر می کردیم. ما سعی کردیم بیشتر از یک ماه کسر نشود و اکنون می توان گفت تقریباً به روز هستیم و دستمزدها و کسورات در حال پرداخت و کسر به روز است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه موضوع نظام سلامت، سلامت و درمان مستمری بگیران برای ما مهم است، گفت: در قانون بودجه این صندوق نظام بیمه و بیمه تکمیلی مستمری بگیران این صندوق را ارتقا داده ایم. سال تحت بیمه آینده حافظ گارداد است، اما با توجه به آن بیمه سعی کرده ایم نارضایتی هایی را که بعضاً در رابطه با سال 1401 وجود داشت کاهش دهیم تا خود را به دردسر نیندازیم. نرخ بیمه آتیه حافظ در سال جاری شامل 14 قلم شامل بستری، ویزیت، خدمات دندانپزشکی، عینک، سمعک و … می باشد. امسال منابع نسبت به سال گذشته خوب است. قبلا یک بیمه اکمل بود که آن را حذف کردیم و متوجه شدیم که بیمه اضافه داریم با پرداخت هر سر 205 هزار تومان و بیمه های قبلی حذف شده است.

ما هیچ تعهد بیمه ای اضافی نداریم

برنامه ریزی برای اجرای بیمه تکافل.

ترکی با بیان اینکه دو بند بیمه تکمیلی آتیه حافظ مستمری بگیران این صندوق سقف ندارد، افزود: علاوه بر اینکه بیمه سلامت امسال اقدامات خوبی برای بیماری های خاص انجام داده است، این بیماران می توانند تا سقفی از بیمه سلامت استفاده کنند. 50 میلیون تومان بدون پرداخت; به مراکز خود در صندوق نیز ابلاغ کرده ایم و در حال جمع آوری آمار هستیم که اگر اقوام علاوه بر این مشکلات، مشکلات خاص دیگری هم دارند، می توان به صورت مستقیم و بدون سقف رسیدگی کرد. امروز که صحبت می کنیم، تقریباً با تمام مراکز درمانی از بیمه تکمیلی خود تسویه حساب داریم و بدهی نداریم. این بیمه تا به امروز به 750000 نفر خدمات رسانی کرده است.

وی با بیان اینکه مقرر کردیم بیمه حافظ آینده با تمامی مراکز درمانی و بهداشتی اعم از مراکز خصوصی و تامین اجتماعی قرارداد داشته باشد، تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری دارای بیمه «ملی» است. قصد داریم در قالب بیمه تکافل که بیمه اسلامی است به سمتی حرکت کنیم که بیمه ملت را اجرا کنیم. در حال حاضر شرکت های بیمه در صورت وجود مشکل به ارائه خدمات می پردازند، سوال این است که اگر مشکلی وجود نداشته باشد چطور؟ به عنوان پایلوت در حال کار بر روی این مشکل هستیم تا بیمه سراسری بازنشستگان از سال 1403 تحت پوشش قرار گیرد و همه بازنشستگان سهامدار آن باشند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشور نیز در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره کرد که مواردی که مستمری بگیر و همسرش فوت کرده اند و صندوق بازنشستگی به فرزندان این افراد پرداخته باشد کم نیست.

انعقاد قرارداد برای استخدام فرزندان مستمری بگیران

ترکی همچنین به اهمیت اشتغال فرزندان صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و توضیح داد: دو تفاهم نامه در این زمینه داریم. برای افرادی که نیاز به حرفه آموزی دارند با سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای نوشته ایم. اقوام از طریق حوزه اجتماعی ما به این مراکز معرفی می شوند و آموزش می بینند و در نهایت ما موظف هستیم شرایطی را برای آنها فراهم کنیم و در قالب حرفه ای که به آنها مسلط شده اند، شغلی برایشان محول کنیم. علاوه بر این، امروز تفاهم نامه ای با بنیاد برکت امضا کردیم. این بنیاد ظرفیت ایجاد اشتغال را دارد. توافق کلی ما با آنها این است که اولاً ایجاد اشتغال برای فرزندان مستمری بگیران است و سپس دیگران می توانند از این خدمات استفاده کنند.

معرفی مراکز فروش لوازم خانگی جهت تامین جهیزیه فرزندان مستمری بگیران

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره وام ضروری بازنشستگان کشوری نیز توضیح داد: سال گذشته وام مورد نیاز حدود 15 میلیون تومان و امسال حدود 30 میلیون تومان بود. ما هر ماه مبلغ وام را به حدود 35000 نفر پرداخت می کنیم. در راستای تامین لوازم خانگی جهیزیه به فرزندان مستمری بگیران، برنامه ای داریم که مراکزی را معرفی کنیم که مستمری بگیران با مراجعه به این مراکز می توانند در قالب کارت اعتباری خرید کنند. همچنین 13 رشته ورزشی را برای بازنشستگان مشخص کرده ایم که جشنواره برای آنها برگزار می شود. این موضوع جایگاهی نیست و تنها بحث ما ترویج فرهنگ ورزش برای همه است.

دیدگاهتان را بنویسید