تغییر در نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان

تغییر در نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان

آیا حقوق فرهنگیان بازنشسته و بازنشسته تغییر می کند؟ جزئیات تغییر فرمول و نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان منتشر شد. تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان و تاثیر حقوق سه سال سابقه کار بر حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه لحاظ شده است. در صورت تصویب این ماده از برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین حقوق پنج سال گذشته محاسبه می شود. این در حالی است که روش محاسبه حقوق بازنشستگان در ماده «82» قانون برنامه ششم توسعه، میانگین درآمد دو سال اخیر دارای کسر بازنشستگی است.

بیشتر بخوانید: جزئیات پرداخت معوقات و تناسب حقوق بازنشستگان اعلام شد

محاسبه حقوق بازنشستگان در زمان بازنشستگی بر اساس معدل 5 سال گذشته خبرساز شده و موجب نگرانی بازنشستگان و فرهنگیان شده است. آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان و معلمان بازنشسته و صدور احکام رتبه بندی معلمان بازنشسته اعلام شد.

معاون حقوقی و امور مجلس پس از بروز نگرانی از احتمال تغییر مبنای احتساب حقوق بازنشستگان به دانشمندانی که در آستانه بازنشستگی هستند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش قاسم احمدی لشکی معاون حقوقی و امور مجلس در خصوص برخی از مواد قانون برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در خصوص حداقل بازنشستگی. سن، خدمت مورد نیاز برای بازنشستگی و محاسبه میانگین ارزش مستمری مستمری کارکنان دولت بیان کرد: محاسبه مستمری بر اساس میانگین ارزش 5 سال گذشته قطعی نیست و برنامه هفتم توسعه نیز به شورای اسلامی ارائه نشده است. در اين لحظه – فعلا. این طرح توسط رئیس شورای اسلامی ارائه می شود و مجلس برای بررسی این طرح، کمیته تلفیق برنامه هفتم توسعه را تشکیل می دهد.

معاون حقوقی و امور مجلس افزود: هفتمین کمیسیون تلفیق PUP در ترکیب 9 نفر از کمیسیون مصرف در مجلس شورای ملی و هر کدام 3 عضو از 12 کمیسیون مجلس شورای ملی و در مجموع تشکیل می شود. از 45 عضو این کمیته بررسی های کارشناسی خود را از کلیات و جزئیات این برنامه که شامل نظرات کمیسیون های مجلس از جمله کمیسیون آموزش خواهد بود انجام خواهد داد و در مرحله بعد این برنامه به صحن مجلس ارائه می شود. که در حال حاضر هیچ یک از فرآیندهای فوق را طی نکرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، لشکی ادامه داد: در برنامه ششم پهنه بندی کشور آنچه از سوی دولت ارائه شد در مجلس دستخوش تغییراتی شد، بنابراین فکر می کنم طرح هفتم منطقه بندی نیز انجام شود. با تغییراتی در مجلس همراه شد. همچنین نمایندگان مجلس می توانند استثناء قائل شوند، مثلاً طبق ماده 28 برنامه ششم توسعه باید تا پایان برنامه ششم 15 درصد از حجم دولت کاسته می شد، اما در همان قانون، نمایندگان مردم قرار دادند. عبارت «به جز مدارس دولتی» که کمک زیادی به آموزش و پرورش کرد، گفت که در برنامه هفتم هم می‌توان استثنا قائل شد.

آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش و تصمیم گیری در مورد رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته
معلمانی که سال گذشته بازنشسته شدند همچنان منتظر احکام رتبه بندی هستند.

معلمان بازنشسته سال گذشته همچنان منتظر احکام رتبه بندی و پرداخت معوقات خود هستند. این مستمری بگیران می گویند ماه هاست که به ما قول می دهند که حکم صادر می شود.

ردیابی این معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش هنوز موفقیت آمیز نبوده است. یکی از این معلمان می گوید: به ما اعلام کردند تا زمانی که معوقات 1400 پرداخت نشود و کسورات به حساب بازنشستگی واریز نشود، صندوق بازنشستگی تصمیمات را نمی پذیرد.

این مستمری بگیران می گویند: امیدواریم وزیر جدید آموزش و پرورش موضوع را با جدیت پیگیری کند تا به زودی از رتبه بندی در حکم بازنشستگی بهره مند شویم.

تغییر در نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان و تاثیر حقوق سه سال آخر خدمت آنها بر حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم گنجانده شده است اما بر اساس پیشنهاد وزارت کار باید در این زمینه تغییراتی ایجاد می کرد.

میشم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فرمول و نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تغییر می کند یا خیر، اظهار داشت: پیشنهاد اجرای این تغییرات از سوی وزارت تعاون، کار ارائه شده است. و رسیدگی به امور اجتماعی و بحث و گفتگو بود. در آن چارچوب بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: البته روش منطقی و صحیح این است که میانگین دستمزد بالای 30 سال مبنای محاسبه دستمزد مستمری بگیران و البته بر اساس نرخ روز باشد. در گذشته از آنجایی که محاسبه این عدد برای همه مستمری بگیران از نظر فنی مشکل بود، میانگین دو سه سال اخیر در نظر گرفته می شد. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی می توان به راحتی این کار را انجام داد که البته اگر قانون اجازه دهد باید دید؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این راستا پیشنهادی ارائه می کرد و در برنامه هفتم گنجانده شد.

در ماده 67 لایحه برنامه هفتم توسعه که اخیراً مطرح شد، آمده است: «میزان مستمری در کلیه صندوق ها و سازمان های بازنشستگی از سال اول برنامه 30 درصد متوسط ​​حقوق یا حقوق ماهانه مشروط به کسر توسط شخص است. در پنج سال اخیر پوشش بیمه ای ضرب سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر اینکه میانگین ارزش فوق از 35 سال بیشتر نباشد. به حقوق یا مستمری محاسبه شده فوق معادل نیمی از مجموع قدر مطلق درصد افزایش ضریب سالانه حقوق یا دستمزد در سه سال اخیر اضافه می شود.

در صورت تصویب این ماده از برنامه هفتم توسعه، حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین حقوق پنج سال اخیر محاسبه و البته درصد افزایش ضریب سالانه سه سال اخیر نیز به آن اضافه می شود. آنها آی تی. این در حالی است که روش محاسبه حقوق بازنشستگان در ماده «82» قانون برنامه ششم توسعه، میانگین درآمد دو سال اخیر دارای کسر بازنشستگی است.

دیدگاهتان را بنویسید