نحوه محاسبه مستمری بگیران با بیش از 35 سال سابقه

نحوه محاسبه مستمری بگیران با بیش از 35 سال سابقه

حسینعلی میرزایی در گفت وگو با ایسنا. وی در پاسخ به این سوال که چرا مستمری افراد بالای 35 سال سابقه کار فقط تا 35 روز حقوق محاسبه و پرداخت می شود؟ وی بیان کرد: هیچکس را مجبور به بازنشستگی نمی کنیم اما پس از درخواست بیمه شده هماهنگی های لازم برای بازنشستگی انجام می شود.

وی افزود: طبق ماده 76 قانون تامین اجتماعی اگر فردی دارای شرایط سنی و سابقه خدمت باشد می تواند برای بازنشستگی اقدام کند و هیچکس نمی تواند بگوید در آن تاریخ باید بازنشسته شوید.

معاون مستمری بگیران اداره کل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به سن بازنشستگی 60 سال برای مردان و 55 سال برای زنان گفت: در ماده 78 قانون تامین اجتماعی آمده است که اگر بیمه شده از سن پنج سال سن بالاتر باشد. اکثریت، از آن تاریخ تا سپس در صورت وجود شرط قبلی، کارفرما می تواند برای وی درخواست بازنشستگی کند.

میرزایی ادامه داد: در غیر این صورت نمی توانند به فرد بگویند اجباری بازنشسته شود، اکنون افرادی در حوزه نفت داریم که در زمان بازنشستگی تا 45 سال خدمت کرده اند. درست است که تا 35 روز حقوق بیشتر به مردم محاسبه نمی شود، اما حقوق و معدل دو سال آخر خدمت مردم هر سال متفاوت است و در نهایت حقوق بیشتری می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید