میزان مستمری مستمری بگیران چگونه محاسبه می شود؟

میزان مستمری مستمری بگیران چگونه محاسبه می شود؟

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، بحث تعطیلی کارمندان و حجم آن بسیار داغ می شود. مرخصی یکی از مزایای کاری برای کارمندان و کارگران است که باید در پایان هر سال توسط کارفرما پرداخت شود.

به همین دلیل کارمندان کسب و کار هر سال تلاش می کنند تا میزان عیدی را بدانند. با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و زمان دریافت بایرام در این مقاله به میزان بایرام در سال 1402 می پردازیم که با مطالعه این مقاله با میزان بایرام کارگران، کارمندان و مستمری بگیران آشنا می شوید. در سال 1402

مبلغ عیدی سال 1402 چقدر است؟

براساس اعلام دولت و شورای عالی کار، حداقل کمک هزینه مرخصی شاغلان بر اساس قانون کار هشت میلیون و 359 هزار و 500 تومان و حداکثر آن 12 میلیون و 539 هزار و 250 تومان است. میزان افزایش حقوق کارکنان در سال 1402 نیز 57.4 درصد اعلام شده است. توجه داشته باشید که مبنای محاسبه عیدی 1402 حداقل حقوق پایه افراد خواهد بود. در ادامه شما را با نحوه محاسبه این مبلغ برای کارمندان آشنا می کنیم.

مبلغ عیدی چگونه محاسبه می شود؟

نحوه محاسبه عیدی 1402 کارمندی و کارگری برای افرادی که حداقل یک سال سابقه کار دارند فرمول ثابتی دارد. بدیهی است کارکنان با سابقه کمتر از یک سال نیز با فرمول خاصی محاسبه خواهند شد. طبق قانون، هر کارفرما موظف است حداقل دو برابر دستمزد پایه و حداکثر سه برابر حداقل دستمزد (پایه) را به کارکنان پرداخت کند. در ادامه این مقاله فرمول محاسبه حداقل و حداکثر عیدی سال 1402 را ارائه می دهیم.

فرمول محاسبه تعطیلات سال آینده

حداکثر میزان عیدی نباید از معادل 90 روز (سه ماه) حداقل مزد روزانه افراد در آن سال تجاوز کند. به طور کلی فرمول محاسبه سقف عید سال 1402 به شرح زیر است:

حداکثر عیدی 1402 = 90 x حداقل دستمزد روزانه

حداقل دستمزد روزانه در سال 1401، 139 هزار و 325 تومان بوده است. اگر این عدد را در فرمول فوق قرار دهیم مبلغ 12539250 تومان می شود که حداکثر عید 1402 خواهد بود.

مرخصی کامل به کارکنان با یک سال خدمت داده می شود. طبق جدول فوق، افراد باقیمانده در پایان سال مرخصی خود را از کارفرما دریافت خواهند کرد.

حقوق بازنشستگی اجتماعی چقدر است؟

همچنین طبق قانون به کلیه مستمری بگیران مشمول قانون کار در کشور عیدی تعلق می گیرد. میزان این عیدی همه ساله توسط دولت اعلام می شود. برای سال 1401 مبلغ عیدی مستمری بگیران 1600000 تومان بوده است. اما هنوز مبلغ عیدی 1402 بازنشستگان کشوری به طور رسمی از سوی دولت اعلام نشده است.

امروزه کارفرمایان مشاغل مختلف با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته حسابداری شرکتی و فروشگاهی میزان عیدی، سنوات، دستمزد و سایر مزایا را به کارگران و کارمندان محاسبه و پرداخت می کنند. کارمندان نیز می توانند با استفاده از فرمول های بالا این مبلغ را خودشان در مقابل کارفرما محاسبه کنند و از آن مطلع شوند. در قسمت بعدی این مقاله شما را با یکی از بهترین شرکت های نرم افزار حسابداری برای مشاغل مختلف آشنا می کنیم.

رئیس کانون بازنشستگان و بازنشستگان استان تهران درباره زمان پرداخت عیدی به مستمری بگیران این سازمان گفت: حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از 24 اسفند ماه پرداخت می شود.

علی دهگانکیا; رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان تهران در خصوص زمان پرداخت عیدی به مستمری بگیران از سوی سازمان های تامین اجتماعی گفت: طبق اعلام آقای صولت مرتضوی; وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کمک به مستمری بگیران این سازمان از ۲۴ اسفندماه آغاز می شود.

وی با اشاره به میزان کمک به مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: براساس ابلاغیه دولت مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان برای کمک به مستمری بگیران تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است و علاوه بر این رقم، 500 هزار تومان برای اعضای خانواده و برای هر نفر. فرزند تحت تکفل 200000 تومان به عنوان کمک واریز می شود.

عید امسال پذیرای مهمانان است

رئیس کانون بازنشستگان و بازنشستگان استان تهران گفت: همچنین حقوق بازنشستگان اسفند ماه همزمان با اعلام (پرداخت از بیستم هر ماه بر اساس حروف الفبا) پرداخت می شود.

دهقانکیا افزود: حقوق مستمری بگیران بر اساس حروف الفبا پرداخت می شود اما عیدی برعکس است یعنی از پایان حروف الفبا به حساب مستمری بگیران واریز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید