آیا معوقات تامین اجتماعی مستمری بگیران از فروردین ماه محاسبه می شود؟

آیا معوقات تامین اجتماعی مستمری بگیران از فروردین ماه محاسبه می شود؟

آیا افزایش حقوق پنج ماه اخیر مستمری بگیران شامل حال وزرای عضو هیئت مدیره می شود که بازنگری در حقوق بازنشستگی سایر سطوح بازنشستگی و همچنین افزایش و صدور احکام جدید برای سایر سطوح تامین اجتماعی را پذیرفتند. بازنشستگان خواهد شد در ماه سپتامبر انجام شده است.

هنوز از ابلاغ مصوبه جدید افزایش مستمری بگیران تامین اجتماعی خبری نیست، البته مظنه ها از افزایش 38 درصدی غیرحداقل مستمری 515 هزار تومانی در ماه حکایت دارد، برخی مظنه ها نیز از پرداخت 38 درصد به اضافه 515 حکایت دارد. هزار تومان به هر حال سوال مهم بازنشستگان این است که آیا معوقات مستمری بگیران غیرحداقلی که براساس اصلاحات جدید هفته جاری اعلام می شود از اول فرودین محاسبه می شود؟ یا این افزایش حقوق بر اساس 38 درصد شامل 5 ماه گذشته نخواهد شد.

برخی کارشناسان پیش بینی می کنند افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان از شهریورماه محاسبه می شود و تاخیری در کار نخواهد بود. باید منتظر ماند و دید در هفته جاری پس از اعلام بالاخره سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان چه اتفاقی می افتد.

بر اساس این گزارش به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل این سازمان در خصوص زمان افزایش و صدور احکام جدید برای سایر مقاطع بازنشستگی، پس از اعلام ناظر افتخاری وزارت کار و کمک اجتماعی با اصلاح و افزایش مستمری سایر مقاطع مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بر اساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی با توجه به انجام فرآیند پرداخت دستمزد موافقت می کند. از بیستم هر ماه طبق محاسبات و در قالب سامانه متمرکز مستمری بگیران. بنابراین افزایش جدید و نحوه پرداخت و تامین مالی باید با هماهنگی مراکز اجرایی شود. ما نیاز به زمان داریم و انشاءالله در شهریور ماه احکام جدید صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید