افزایش سن بازنشستگی و تغییر مبنای محاسبه مستمری ظلم است/ لزوم گام برداشتن مجلس برای همسان سازی دائمی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری عضو هیأت رئیسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص دو پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده مبنی بر افزایش سن بازنشستگی و تغییر نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان، گفت: این موضوع قابل تصویب در مجلس و تصویب آن نیست، نوعی ظلم است زیرا اگر دولت تصمیم به انجام آن می گیرد، حداقل باید 6 سال قبل آن را اعلام کند تا کارمند بتواند برای سه سال آینده برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: اکنون عادلانه نیست که کارکنان برای آینده و بازنشستگی سال آینده خود فوراً برای چنین تصمیمی اقدام کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب گفت: نظر مجلس کاهش سن بازنشستگی برای ایجاد شغل جدید برای جوانان بیکار در جامعه است. اگر کار پیدا کنند ناامید می شوند بنابراین مجلس قطعا این موضوع را تایید نمی کند.

آصفری درباره موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: مجلس باید در بودجه برای دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان با اعتبار و اقدامات لازم در این زمینه اقدام کند و در نهایت کمبود مستمری ها جبران شود اما مجلس هم از این روند پیروی خواهد کرد.» افزایش حقوق 10 درصدی پیشنهادی دولت به حداقل 20 تا 25 درصد برای جبران بخشی از این تورم که به خانواده ها فشار می آورد با توجه به تورمی که امروز در جامعه داریم.

اما رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس پس از انتقاد از ارائه این پیشنهاد در لایحه بودجه سال آینده دیروز گفت: در جلسه این کمیسیون بند افزایش دو ساله سن بازنشستگی به طور کامل حذف شد. مستمری از 2 سال تا سال 3 نیز لغو شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید