ممانعت از اجرای قانون افزایش مستمری بازنشستگان توسط دولت غیرقانونی است/ بدهی انباشته دولت قبل به تامین اجتماعی بالغ بر 400 هزار میلیارد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، قمیجان و خنداب در گفت و گو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص بحث افزایش مستمری بازنشستگان اظهار داشت: اما مصوبه دولت مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی مجلس غیرقانونی تلقی شد و رئیس مجلس نیز این موضوع را به دولت ابلاغ کرد. علیرغم اقدامات دولت برای جلوگیری از آن، اجرای قانون در خصوص لغو مصوبه مذکور اقدامی غیرقانونی است و این موضوع از طریق دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است که چرا دولت هیچ اقدامی برای اجرای آن انجام نداده است. مصوبه شورای عالی کار و سازمان تامین اجتماعی.

وی افزود: وضعیت حقوق و دستمزد اکثریت مستمری بگیران خوب نیست و درآمد قابل توجهی ندارند، امروز هم بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح دچار مشکل هستند. در مضیقه هستند و حتی مستمری بگیران کشور و ارتش باید در نظر گرفته شوند.

نماینده مردم اراک خاطرنشان کرد: امروز مستمری بگیران ما به ویژه بخشی که دستمزد کم می گیرند، نمی توانند زندگی خود را تامین کنند، حتی اگر یک نفر 9 میلیون تومان هم دریافت کند واقعا زیر خط فقر است و بخشی که دستمزد دارد. بالای 10 میلیون نیز بیش از آنچه در زمان کار خود داشته اند به صندوق پرداخت می کنند و باید پس از بازنشستگی درآمدی متناسب داشته باشند.

آصفری درباره بدهی دولت به تامین اجتماعی نیز افزود: بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بیش از 400 هزار میلیارد تومان است که در دولت های گذشته ایجاد شد و متاسفانه در سال های اخیر برخی شرکت های دولتی واگذار شده است. به تامین اجتماعی در قالب بخشودگی بدهی ها نمی توانند بدهی سنگین و انباشته دولت به این سازمان را جبران کنند.

به گزارش دیار آفتاب ؛ دیروز مهلت یک هفته ای دولت برای اصلاح مصوبه افزایش حقوق مستمری بگیران سیار به تامین اجتماعی که از سوی کمیسیون تطبیق مجلس مغایر با قانون تشخیص داده شد به پایان رسید، اما مصوبه دولت در مورد سرنوشت افزایش مستمری در این بخش هنوز هم انتظار می رود، آن توسط بازنشستگان مشخص نیست.

طبق قانون، زمانی که رئیس شورای اسلامی ابطال تمام یا بخشی از مصوبه را به دولت ابلاغ می‌کند، موضوع باید ظرف یک هفته اصلاح شود، در غیر این صورت پس از انقضای مهلت یک هفته‌ای مقرر در قانون. بخشی از قطعنامه که نامطلوب است. در همین راستا، محمدبکر کلیباف چهارشنبه گذشته (8 تیرماه) از لغو بخشی از مصوبه مربوط به افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به رئیس جمهور خبر داد.

لازم به ذکر است پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی به دولت مبنی بر افزایش مستمری مستمری بگیران سایر رده ها بر اساس مصوبه شورای عالی کار 38 درصد به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار تومان بود که همین موضوع مورد اعتراض قرار گرفت. توسط بازنشستگان تا اینکه بالاخره مجلس به این موضوع ورود کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید