88 هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی به بانک رفاه پرداخت شد


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882837

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت 88 هزار میلیارد تومان از بدهی این سازمان به بانک رفاه خبر داد و گفت: سهم منابع تامین اجتماعی از سرمایه گذاری 6 درصد است که افزایش سه برابری را در نظر داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز در همایش سراسری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با توجه به شرایط موجود نظام بانکی و با تلاش های صورت گرفته در گذشته است، اظهار داشت: این دولت بدهی این سازمان به بانک رفاه پرداخت شد.

وی افزود: برنامه ریزی توسعه سرمایه گذاری 400 هزار میلیارد تومانی شستا نیز در نظر گرفته شده است تا شستا در گام دوم انقلاب به دنبال سهم خود در اقتصاد و تامین منابع برای سهامداران باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی 140 هزار شاغل در حوزه بیمه داشت و گفت: 45 میلیون نفر بیمه شده مستقیم در بخش های مختلف داریم.

موسوی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در 18 مورد به 53 درصد جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی خدمات رسانی می کند.

وی تصریح کرد: تقویت تولید و رفع موانع در کنار اقتصاد ملی و در حوزه سرمایه گذاری تحت عنوان شستا نقش بسزایی در اقتصاد ملی دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شستا در 9 حوزه و هلدینگ فعالیت می کند، گفت: هر هلدینگ سهم قابل توجهی در کشور دارد و این دارایی ها متعلق به مولد، کارگر، شاغل و بازنشستگان است.

موسوی تاکید کرد: سهم مستمری بگیران حق ویژه ای است که باید در این حوزه به آن توجه کنیم که در سیاست های ابلاغی تامین اجتماعی در دستورات رهبری لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه باید با تمرکز استراتژیک سهم مورد نظر را با ظرفیت موجود احیا کنیم، افزود: سهم منبع تامین اجتماعی 6 درصد از سرمایه گذاری است و به دنبال افزایش سه برابری هستیم تا بتوانیم با توجه به این موضوع، آن را محقق کنیم. تلاش مدیران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: راهبرد بزرگ این سازمان افزایش نرخ بازده سرمایه گذاری، افزایش تولید و افزایش سود است که در سال گذشته 72 درصد افزایش فروش انباشتی شستا را شاهد بودیم.

موسوی تصریح کرد: این وضعیت مساعد نیست، شرکت ها تا زمانی که از دام تولید متوسط ​​خارج نشوند به شرایط مطلوبی نخواهند رسید، بنابراین باید به نوآوری مبتنی بر دانش در زیر مجموعه مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه شود.

وی با تمرکز بر قدرت داخلی گفت: حفاظت از اموال و دارایی ها یکی از راهکارهایی است که نیازمند ایجاد شفافیت در سیستم های قابل دسترس عموم است. در این راستا از تمام ظرفیت مراجع نظارتی در مبارزه با فساد در حوزه سرمایه گذاری استفاده خواهیم کرد تا این سازمان نمادی از خلوص اقتصادی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید