دولت 88 هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را تسویه کرد


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882487

علی بهادری جهرمی گفت: دولت در اقدامی جهادی 88 هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی را تسویه کرد و امسال در بودجه تسویه 90 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و این برنامه در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار دارد. ” از دولت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه شنبه 30 تیرماه در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم اظهار داشت: در هفته تامین اجتماعی هستیم بنابراین این هفته را به خانواده تامین اجتماعی و خانواده تامین اجتماعی تبریک می گویم. سال گذشته همچنین در هفته گذشته پیشرفت هایی حاصل شده است.

وی افزود: تامین اجتماعی از آذرماه منابع خود را از سایر اقدامات بدون استقراض از بانک مرکزی تامین کرده و در سال گذشته 88 هزار میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی توسط دولت تسویه شد و 90 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال دیده شد. . به زودی حل و فصل خواهد شد و امیدواریم آخرین معاملات دولتی تامین اجتماعی را به روال سابق خود بازگرداند.

سخنگوی دولت با اشاره به فعال شدن کریدورهای شمالی و جنوبی گفت: این کریدور جایگزین ترانزیت های دیگر شده است که به کشور ما کمک می کند تا در حوزه ترانزیت نقش آفرینی کند، همانطور که در گذشته شاهد عبور جاده ابریشم از ایران بودیم، امروز امروز شاهد عبور جاده ابریشم از ایران بودیم. ، تلاش می کنیم این جاده را فعال کنیم البته به زودی راه های ترانزیتی دیگر نیز فعال خواهند شد.

بهادری جهرمی بیان کرد: در سال 1400 به رکوردهای تاریخی ترانزیت کالا نزدیک شدیم و تلاش می کنیم در سال 1401 این رکورد را بشکنیم.

وی با اشاره به کمبود آب گفت: امیدواریم با تلاش جهادی دولت به ویژه وزارت نیرو در نیمه سال آینده منتظر خبرهای خوبی برای رفع بحران آب در استان های مختلف باشیم. امیدواریم پروژه آبرسانی غدیر در این ایام افتتاح شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: پیش بینی شده بود این پروژه 30 ماه طول بکشد و امیدواریم با اجرای آن کمکی به مردم خوزستان شود تا بخش کوچکی از مشکلات آبی این استان حل شود.

بهادری جهرمی با اشاره مجدد به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: درخواست من این است که هموطنان برای حفظ جان خود و سایر شهروندان رعایت پروتکل های بهداشتی را مدنظر قرار دهند و به واکسن یادآوری توجه ویژه داشته و نسبت به تزریق اقدام کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره ابلاغ قانون حجاب از سوی رئیس جمهور گفت: قانون ترویج فرهنگ عفاف در سال 84 به تصویب رسید و در همان زمان ابلاغ شد. بنابراین، دولت مخالف دسته‌بندی افراد برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی است، زیرا همه مردم باید در چارچوب قانون و حقوق شهروندی از خدمات عمومی دولت بهره‌مند شوند. به همین دلیل اجرای قانون و اطاعت از آن توسط همه مردم و مسئولان امری ضروری است.

بهادری جهرمی با اشاره به واردات خودرو تصریح کرد: اساسا سیاست دولت در صدور مجوز واردات خودرو مقابله با انحصار آن است و مورد دیگر جبران شکاف عرضه و تقاضا است. استانداردها و مقررات قانونی خاصی نیز برای همه سرمایه گذاران خودرو در نظر گرفته شده است. با رعایت ضوابط تعیین شده که توسط وزارت امنیت ارزیابی می شود، می توانند در جاده واردات خودرو فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه اعتیاد آمریکا به تحریم ها مسری شده است، گفت: چنین اقداماتی بر اراده جمهوری اسلامی ایران تأثیری نخواهد گذاشت و نخواهد داشت و ایران با جدیت مسیر رفع تحریم ها را دنبال خواهد کرد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه نتایج اعتراض به یارانه ها همزمان با پرداخت یارانه ها مشخص می شود، تاکید کرد: ارائه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمان تعیین شده به مجلس ارائه می شود. زمانی که قانون سه ماه به دولت می دهد. همچنین منتظر تصمیم مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی هستیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: در پرونده تخلف دامداری هیچ گونه اختلاس، ارتشاء، فساد مالی وجود نداشته است. با ورود به موقع وزارت اطلاعات از فساد جلوگیری شد.

وی افزود: نقص ها و برخی تخلفات دستگاه های اجرایی در دست بررسی و برخورد با دستگاه های اجرایی است. به شرکت خصوصی هیچ ارز و ریالی ارائه نمی شود. رسانه ها از تکرار عناوین نادرست و آشفتگی اذهان مردم خودداری کنند.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید