توضیحات جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 + تسویه بدهی سنگین به بانک رفاه

توضیحات جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 + تسویه بدهی سنگین به بانک رفاه

روز جدید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت بدهی سنگین این سازمان به بانک رفاه کارگران خبر داد و گفت: صبح امروز مبلغ 88 هزار میلیارد تومان از بدهی این سازمان به رفاه کارگران پرداخت شد. بانک.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ظهر امروز در نشست خبری آغاز هفته تامین اجتماعی در ساختمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی هم اکنون بیش از 18 نوع خدمات در زمینه بیمه، درمانی و اقتصادی ارائه می کند. بخش های سرمایه.او انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه 45 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند، گفت: این سازمان با 140 هزار پرسنل در کشور فعالیت و خدمات رسانی می کند و در حال حاضر بیمه اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه همگانی معرفی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: حدود 70 درصد مردم تحت پوشش بیمه کشور هستند; تامین اجتماعی به تنهایی 53 درصد از جمعیت کشور را پوشش می دهد و به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات فعالیت می کند.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه در دوره کرونا حدود 300 هزار نفر تحت درمان این بیماری قرار گرفتند، گفت: در دوره کرونا بیش از 8 هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در تامین اجتماعی گفت: حضرت آقا راهکارهایی را برای مقابله با چالش های حوزه رفاه و تامین اجتماعی ترسیم کرده اند و این سیاست ها چراغ راه ما در حوزه تامین اجتماعی خواهد بود. به خواست خدا با راهبردها و چالش ها بر این چالش ها غلبه خواهیم کرد. امسال فرصت خوبی برای غلبه بر تهدیدات صندوق است و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه قبل از اینکه تیم مدیریتی جدید سازمان تامین اجتماعی با چالش ها و مشکلاتی مواجه شود، گفت: زمانی که سازمان را تحویل گرفتیم با وضعیت نابسامان منابع مواجه بودیم و یکی از مشکلات ما محسوب می شد. در این زمینه و دستورات لازم. این موانع در تامین اجتماعی نیز صادر شده است.

موسوی با اشاره به اخذ وام توسط سازمان تامین اجتماعی از بانک رفاه برای پرداخت حقوق و هزینه های درمانی، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بدهی انباشته شده توسط سازمان تامین اجتماعی در قالب دریافت وام از بانک رفاه، این سازمان تبدیل شد. یک ابر بدهکار بانکی از بانک مرکزی ظرف یک تا دو سال گزارش معرفی شده است.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش فراوان امروز توانستیم 88 هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی را با توجه به وام مدیران سابق سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه از طریق تسویه از محل پرداخت کنیم. واگذاری سهام بانک رفاه و هم اکنون تامین اجتماعی در لیست فوق بدهکاران در خارج از کشور قرار گرفته و هم اکنون از سوی دولت و کارفرمایان به عنوان ابر بدهکار معرفی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اندی در مدت 9 ماه از فعالیت مدیریت جدید به اقدامات موثری در بخش های مختلف اشاره کرد که از جمله آنها می توان به افزایش خدمات غیبت از 30 به 37، پوشش بیمه ای 30 هزار دانشجو و همچنین پوشش بیمه ای دانشجویان اشاره کرد. 180 هزار خانوار

موسوی ادامه داد: سال گذشته پروژه های درمانی زیادی در استان های مختلف به بهره برداری رسید و امسال 19 طرح درمانی در مناطق کمتر توسعه یافته و عقب مانده به بهره برداری می رسد.

وی به مناسبت قرار گرفتن 47 داروی بیماران خاص در زیر چتر بیمه، تصریح کرد: داروهای مذکور گران بوده و بیمه شدگان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و از این پس این داروها تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار می گیرند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به پوشش بیمه ای درمان زوج های نابارور اشاره کرد و گفت: هزینه درمان هر بیمار در این بخش 200 میلیون تومان برآورد شده است و از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از 300 میلیون تومان هزینه شده است. تومان پرداخت شده است.

موسوی به افزایش تعداد وام گیرندگان بازنشسته اشاره کرد و تصریح کرد: در دوره گذشته تعداد وام گیرندگان 290 نفر بود که با تلاش فراوان در این مدت و امسال به 500 هزار نفر افزایش یافت. همچنین مبلغ پرداختی وام قرض الحسنه مستمری بگیران نیز 7 میلیون تومان در نظر گرفته شده که در دوره جدید به 12 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به آغاز سفرهای زیارتی زائران بازنشسته گفت: همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت تعدادی از بازنشستگان هفته گذشته به مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به میزان حقوق مستمری بگیران خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی طبق قانون عمل کرده، انجام می دهد و خواهد بود و پس از تصویب حقوق بازنشستگان در هیات مدیره تامین اجتماعی، این مصوبه ارسال شد. به دولت برای تصویب نهایی و دولت نیز بر اساس آنچه که مراجع قانونی دارند اقدام می کنند و به سازمان تامین اجتماعی اعلام می کنند و ما هم طبق قانون عمل می کنیم و عمل می کنیم.

موسوی به افزایش حقوق مستمری بگیران حداقل دستمزد با افزایش 57 درصدی و سایر سطوح با افزایش 10 درصدی به اضافه 600 تومان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی هر آنچه را که تصویب کند طبق قانون انجام خواهد داد و اگر دولت اقدامی انجام دهد. اصلاحات در آخرین تصویب، ما آن را در اسرع وقت انجام خواهیم داد. پس از دریافت این مصوبه، قوانین بازنشستگان را تغییر خواهیم داد، بنابراین بازنشستگان نگران این موضوع نباشند.

وی درباره تحقیق و تفحص شورای اسلامی شرکت سرمایه گذاری شستا در رابطه با تامین اجتماعی گفت: ما از این اداره کل استقبال می کنیم و حتی فرش قرمز و از همه نهادهای نظارتی مجلس و غیره که در خط شفافیت و مبارزه هستند پهن خواهیم کرد. با پرپیچ و خم های سیستم. از ورود آنها استقبال می کنیم اما باید توجه داشته باشیم که تا امروز برای تحقیق و مطالعه به ما مراجعه نکرده اند و ما نیز منتظر فراهم شدن زمینه هستیم. برای اقدام و عمل و قطعا با نهادهای نظارتی و مجلس و غیره همکاری خواهیم کرد. بود.

موسوی تصریح کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم شرکت های خوب را برای پرداخت بدهی به تامین اجتماعی واگذار کرد، به طوری که در گذشته علاوه بر افزایش قیمت برخی شرکت ها، شرکت های منتخب ضرر کردند اما در این دوره خوب شد. اتفاقاتی که با واگذاری شرکت ها رخ داد

در نشست خبری امروز درخواست تامین اجتماعی اینجانب (شعبه همیشه همراه) توسط میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ارائه شد و از این پس بیمه شدگان می توانند از طریق این اپلیکیشن خدمات مختلف تامین اجتماعی را دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید