بودجه فرهنگی سال 1401 هنوز به استان قزوین تزریق نشده است/ تمامی بدهی موسسات و انجمن های هنری تسویه شده است.


ساعت: 11:36
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881039

محمدحسین فائزی گفت: در پایان سال گذشته با کمک استاندار و سازمان برنامه استان قسمت زیادی از بدهی ارشاد به جامعه فرهنگ و هنر تسویه شد و هر کدام از این بدهی ها بالغ بر 50 میلیون بود. تومان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین فائزی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ; وی با اشاره به بودجه موسسات و انجمن های فرهنگی و هنری استان و حواشی ایجاد شده توسط برخی افراد، تصریح کرد: در سال 1401 نه اعتبار فرهنگی در استان تخصیص داده شد و نه در اختیار اداره کل ارشاد قرار گرفت و برای به همین دلیل تاکنون نتوانسته ایم به پرداخت های انجمن ها و موسسات اعتباری بدهیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر انجمن ها واقف هستند که در سال های گذشته در ماه های ابتدایی سال هیچ پولی به آنها تزریق نمی شد.

تمام بدهی های مؤسسات تسویه شد

مدیرکل نهاد رهبری استان قزوین یادآور شد: در پایان سال گذشته با کمک استاندار و مساعدت وزارتخانه های ارشاد منابع در قالب جدول 17 در استان توزیع شد و در پایان در سال، این وجوه فقط به موسساتی که در این زمینه تخصص داشتند، پرداخت شد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین در پایان سال گذشته با کمک استاندار و سازمان برنامه استان قسمت زیادی از بدهی ارشاد به جامعه فرهنگ و هنر تسویه شد و هر یک از این بدهی ها بالغ بر 50 میلیون تومان بود. .

فائزی گفت: در پایان سال گذشته ارشاد به کسی بدهکار نبود و امسال بدون بدهی وارد شد و تمام بدهی ها انجام شد.

اداره ارشاد در تخصیص اعتبار به موسسات متخصص نیست

وی یادآور شد: اعتباری که در قالب جدول 17 توزیع می شود باید با تایید سازمان برنامه ریزی، حوزه علمیه و مدیریت توزیع شود و این نهادها باید میزان هزینه ها را تعیین کنند و موسسه مورد نظر را تایید کنند، بنابراین ما این کار را انجام دادیم. در این زمینه نظری ندارند

مدیرکل ارشاد تصریح کرد: اگر امسال به ما اعتبار بدهند همین طور می شود یعنی اگر مورد تایید نهادهای مذکور نباشد نمی توانیم به موسسات و انجمن ها پول بدهیم.

این مسئول در نهایت گفت: بنابراین اگر فردی در خصوص وام به موسسات و انجمن ها درخواست دیگری داشته باشد از اساس باطل است زیرا مراحل اداری تمام شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید