خصوصی سازی آموزش و پرورش یعنی خرید آینده برای فرزندان ثروتمندان / از سال 70 دولت به نام خصوصی سازی غارت شد.


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890647

یک مدرس دانشگاه تهران گفت: آموزش، درمان و مسکن باید ملی شود تا قدرت مردم افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، سید مجید حسینی، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در همایش نهضت عدالت و مبارزه با مفاسد اقتصادی که زیر نظر موسسه فراسو اندیشه در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به مشکل فقر: در شرایطی هستیم که 120 میلیون برای تحصیل کودک زعفرانیه هزینه می شود در حالی که برخی از کودکان حتی شناسنامه ندارند و این وضعیت ناعادلانه و خطرناک است.

نتایج امتحانات امسال نشان داد که فقط افراد ثروتمند می توانند وارد دانشگاه شوند

وی با اشاره به مفهوم ثبات طبقاتی در کشور گفت: ثبات طبقاتی به این معناست که ثروتمندان هر روز ثروتمندتر و فقرا فقیرتر می شوند. نتایج کنکور امسال نشان داد که فقط افراد ثروتمند می توانند وارد دانشگاه شوند، زیرا در بین 40 دانش آموز برتر تنها یک دانش آموز از مدارس عادی بوده در حالی که 54 درصد مدارس کشور را مدارس غیر عادی تشکیل می دهند و با توجه به اینکه 54 درصد کشور فقیر نیستند می توان گفت طبقه متوسط ​​جامعه نیز در مدارس عادی تحصیل می کند و این نشان می دهد که طبقه متوسط ​​جامعه نیز از سیستم آموزشی کشور حذف شده است.

85 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران از ثروتمندترین دهک های جامعه هستند

این استاد دانشگاه ادامه داد: بر اساس قانون کشور که نظام آموزشی آن باید رایگان باشد، طبق آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی 85 درصد دانشجویان ورودی به دانشگاه علوم پزشکی تهران که بهترین پزشکی است. دانشگاه های کشور از دهک دهم جامعه هستند یعنی. ثروتمندترین دهک جامعه است و اهمیت آن در این است که نظام آموزشی کشور آینده را به ثروتمندان فروخته است و 54 درصد دانش آموزان عادی مدارس را نابود کرده و به ثبات طبقاتی دست یافته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به بهانه بی پولی در دولت خصوصی شد در حالی که خصوصی سازی آموزش و پرورش به معنای خرید آینده برای فرزندان ثروتمندان است.

حسینی تصریح کرد: دانشجویان بلوچستان 18 هزار کلاس درس ندارند و این در حالی است که فارغ التحصیلان دانشگاه های تهران مانند دانشگاه شریف که از تحصیل رایگان بهره مند شده اند در مراکز صنعتی آمریکا مشغول فعالیت علیه کشور هستند.

آموزش یعنی خریدن آینده. یعنی فردا کارگر یا پزشک می شوید

وی به موضوع آموزش و پرورش به عنوان سیاسی ترین نقطه کشور اشاره کرد و گفت: در زمانی هستیم که آموزش برای قشر بالای کشور است، آموزش یعنی خریدن آینده چه کارگر و چه پزشک فردا.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروزه کارمندان نسبت به سایر مشاغل مالیات بیشتری می پردازند زیرا تصمیم گیری در دست مسئولان است، ادامه داد: مسکن گران شده و صدای هیچکس به دلیل سود آن در نمی آید.

قانون به نفع مراکز تصمیم گیری است

حسینی با بیان اینکه فساد نداریم، اما در جامعه روابط وجود دارد، تصریح کرد: قانون به نفع مراکز تصمیم گیری است وقتی سه میلیون هکتار از زمین های گیلان را غارت کردند، 80 درصد آن قانونی و تنها 20 درصد آن ساخته شد. رشوه ها بود

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه درمان، آموزش و مسکن به تاراج رفته است، خاطرنشان کرد: دولت موظف به آموزش، درمان و مسکن است، اما به بهانه بی پولی، سر مردم را با نام بودجه.

وی با طرح این سوال که آیا واقعاً در کشور پول نداریم، تصریح کرد: کشوری که در دوران تحریم 700 میلیارد دلار نفت فروخت پول ندارد؟ سال گذشته 700 هزار میلیارد اجاره مستاجران پرداخت کردند، اگر 10 درصد مالیات به بودجه آموزش و پرورش تعلق می گرفت الان خوشحال می شدیم. در سه منطقه تهران سازندگان و فروشندگان 200 هزار میلیارد سود کردند که شهرداری تنها 5 درصد مالیات را از آن دریافت کرد. وقتی از سرمایه داران مالیات نمی گیریم و نرخ ارز را کنترل نمی کنیم، چگونه به دنبال تغییر هستیم؟ دولت ثروتمندترین دولت است، اما در حال حاضر پیش فروش شده است.

از سال 1970 دولت را به نام خصوصی سازی غارت کردند

حسینی به موضوع خصوصی سازی در دولت اشاره کرد و با بیان اینکه از سال 70 دولت به نام خصوصی سازی غارت شد، گفت: در ایران تکنولوژی نمی فروشیم اما خام صادر می کنیم، منابع طبیعی ضایع است اما چرا در حکومت اسلامی چنین است؟» منافع آن نصیب بخش خصوصی می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به مبانی اسلام در رابطه با انفال افزود: اسلام مخالف لیبرالیسم است، لیبرالیسم یعنی همه منافع به طبقه بالای جامعه برسد در حالی که فقرا محروم هستند. امام صادق (علیه السلام) می فرمایند؛ شیعه ما 100 هزار درهم یا 50 هزار درهم و 20 هزار درهم نیست بلکه اگر 10 هزار درهم داشته باشد و صدقه بدهد شیعه ماست. در حدیثی آمده است که ای پیامبر برو مقداری از مال آنها را بگیر، ولی آنها پاک می شوند، یعنی ثروتمندان باید مقداری از مال خود را بدهند تا به دست فقرا برسد.

وی تصریح کرد: مرد ثروتمندی که دارایی خود را در این مملکت دارد و آن را به عنوان مال خود می پوشاند، فکر می کند که روابطش توسط مردم تامین می شود و این به قیمت جان مردم یعنی تورم، وام بلاعوض و مالیات است. از فقیر گرفته تا ثروتمند هر دینی را که می گویید باید آن را پس بگیرید زیرا متعلق به مردم است.

آموزش، بهداشت و مسکن باید ملی شود تا قدرت مردم افزایش یابد

حسینی با بیان اینکه آموزش، درمان و مسکن باید ملی شود و اگر ملی شود توان مردم افزایش می یابد، گفت: در یک کشور 70 درصد دستمزدها برای مسکن هزینه نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید