تلاش دولت برای پرداخت بدهی صندوق بازنشستگی


ساعت: 17:09
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902214

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی ما با مشکلات جدی مواجه هستند، گفت: این صندوق ها بدهی هایی دارند که دولت درصدد پرداخت آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی در همایش روز ملی روستایی و عشایری که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: این دولت تحول آفرین و عدالت محور است و به مناطق محروم توجه ویژه دارد. عدالت آرمان همه پیامبران و مصلحان در طول تاریخ بوده است. در قرآن نیز به صراحت به عدالت اشاره شده است.



وی افزود: همه باید تلاش کنیم که فاصله ها را کم کنیم. قبل از انقلاب روستاها متروکه بودند، بسیاری از مناطق جاده نداشتند و در قبال روستاها و حتی شهرهای کوچک قبل از انقلاب احساس مسئولیت نمی شد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به صدور حکم جهاد سازندگی سد امام راحل در سال 1394 گفت: در 44 سال گذشته فراز و نشیب هایی در توجه به مقوله عدالت داشته ایم. در طول هشت سال دولت قبل ضریب جینی و فاصله طبقاتی افزایش یافت.

حسینی ادامه داد: رهبر انقلاب همواره به موضوع دهقان و عشایر توجه داشتند. استعداد یابی مهم است تا بتوانند در پیشرفت و آبادانی کشور موثر باشند.

وی با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای تحقق عدالت ایجاد شد، گفت: باید فرهنگ سازی شود تا روستاییان و کشاورزان جامعه هدف به این صندوق بپیوندند، بسیاری از مردم این صندوق و خدمات را نمی شناسند. ، که فراهم می کند. گفته شده امسال یک میلیون بیمه شده جدید به این صندوق اضافه می شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور بر لزوم توجه به روستاها تاکید کرد و خاطرنشان کرد: از جمله آسیب های اجتماعی کشور حاشیه نشینی کلانشهرها است. اکنون با توسعه ارتباطات مجازی بسیاری از نیازها از جمله ادامه تحصیل میسر شده است. باید امکانات در روستاها فراهم شود، مهاجرت معکوس صورت گیرد.

روستاها مرکز تولید و کشاورزی هستند

حسینی ادامه داد: روستاها قطب تولید و کشاورزی هستند. بخشی از تولیدات در صنعت و بخش عمده آن در کشاورزی، صنایع دستی و دامپروری روستاها است. البته در دهه اخیر به دلیل خشکسالی شرایط برای مردم سخت شده است و باید به روستاییان کمک بیشتری کرد و کشت و آبیاری را بدانند.

وی با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی ما با مشکلات جدی مواجه هستند و صندوق اجتماعی کشاورزان باید تلاش کند مانند سایر صندوق های بیمه ای نباشد، تاکید کرد: این صندوق ها بدهی هایی دارند که دولت درصدد پرداخت آن است. باید مدیریت و توجه به آنها باشد نه اینکه اسناد فوق در بایگانی قرار گیرد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور ادامه داد: اصول بسیار مفصلی از قانون اساسی در اوایل انقلاب نوشته شد مانند اصل سوم، نهم و دوازدهم که در آن بر سهل الوصول بودن برای همه و ایجاد رفاه، رفع فقر و فقر تاکید شده است. رفع انواع محرومیت ها

حسینی با اشاره به تلاش دشمن برای خنثی کردن اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: اعتراض، تخریب و حمله به اماکن مقدسه توجیهی ندارد. در یک شهر کوچک درون شهری برآورد اولیه این بود که 50 میلیارد تومان خسارت وارد کردند، دنبال صرفه جویی در هزینه برای سیستم هستند تا نتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

صندوق تامین اجتماعی کشاورزان در کاهش فقر مطلق موثر است

وی با اشاره به برخی حمایت ها و تسهیلات از روستاییان خاطرنشان کرد: دولت در حد توان به وظایف خود عمل می کند. صندوق تامین اجتماعی کشاورزان نیز می تواند در کاهش فقر مطلق موثر باشد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور همچنین به قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت اشاره کرد و افزود: امروز لایحه فوریتی که در مجلس تصویب شد، بخشی از آن به قانون حمایت از خانواده و جوانان اشاره دارد. خانواده و تولد فرزندان در خانواده ها .

دیدگاهتان را بنویسید