کره جنوبی به کره شمالی شلیک کرد


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907725

ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد که در واکنش به آزمایش موشکی بامداد چهارشنبه کره شمالی، چندین موشک هوا به زمین به سمت مرز دریایی با همسایه شمالی شلیک کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یونهاپ، ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی اعلام کرد که در واکنش به آزمایش موشکی بامداد چهارشنبه کره شمالی، چندین فروند موشک هوا به زمین به سمت مرز دریایی با همسایه شمالی شلیک کرد.

رسانه های کره جنوبی به نقل از مقامات نظامی اعلام کردند که کره شمالی بامداد روز چهارشنبه حداقل 10 موشک شلیک کرد که یکی از آنها در آب های سرزمینی کره جنوبی فرود آمد و مقامات در اقدامی بی سابقه به مردم محلی هشدار دادند که پناه بگیرند.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی گفت آزمایش موشکی کره شمالی “در واقع یک تهاجم سرزمینی” بود. پس از پرتاب موشک توسط کره شمالی، یون سوک یول جلسه شورای امنیت ملی این کشور را تشکیل داد و دستور “اقدامات فوری و شدید” را صادر کرد تا کره شمالی بهای واضح و آشکاری را برای اقدامات تحریک آمیز خود بپردازد.

کانگ شین چول، مدیر عملیات ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی به خبرنگاران گفت: پرتاب موشک کره شمالی غیرعادی و غیرقابل قبول است زیرا برای اولین بار (از زمان جدایی دو کره)، موشک کره شمالی در نزدیکی آب های سرزمینی کره جنوبی و خط مرزی شمالی فرود آمد.

ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای آزمایش موشکی امروز کره شمالی را «غیر قابل تحمل» توصیف کرد. این ستاد در بیانیه اولیه خود از شلیک 3 فروند موشک بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی خبر داد، اما در بیانیه دوم تاکید کرد که کره شمالی «حداقل 10 موشک از انواع مختلف به سمت مرزهای شرقی و غربی شلیک کرده است».

پرتاب و آزمایش موشک های کره شمالی در حالی صورت می گیرد که رزمایش هوایی مشترک بین کره جنوبی و آمریکا از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

در حالی که وزارت خارجه آمریکا می گوید این رزمایش علیه پیونگ یانگ نیست، اما کره شمالی، سئول و واشنگتن را تهدید کرده است که در صورت حمله نظامی به این کشور بهای سنگینی را خواهند پرداخت.

کره شمالی روز دوشنبه از آمریکا و کره جنوبی خواست تمرینات نظامی خود را متوقف کنند. کره شمالی این رزمایش را تحریک آمیز خواند و گفت که می تواند به واکنش شدیدتر پیونگ یانگ منجر شود.

این هشدار توسط وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام شده و آمده است: با تحرکات نظامی بی وقفه و بی پروا آمریکا، وضعیت شبه جزیره کره و اطراف آن بار دیگر وارد مرحله تقابل جدی قدرت ها شده است. و کره جنوبی.”

دیدگاهتان را بنویسید