کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد


ساعت: 06:41
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911848

ارتش کره جنوبی صبح جمعه از اقدامات همسایه شمالی خود در پرتاب موشک بالستیک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، ارتش کره جنوبی بامداد جمعه از پرتاب یک موشک بالستیک توسط همسایه شمالی خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد جمعه یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

در همین حال، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی صبح پنجشنبه از شلیک موشک بالستیک ناشناس کره شمالی به سمت دریای ژاپن خبر داد.

این پرتاب پس از آن صورت گرفت که کره شمالی هفته گذشته هشدار داد که پاسخ‌های نظامی «سخت‌تری» به تلاش‌های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در منطقه خواهد داشت. کره شمالی همچنین از نشست سه جانبه اخیر آمریکا، کره جنوبی و ژاپن انتقاد کرد. در این نشست سه جانبه، رهبران هر سه کشور از آزمایش های تسلیحاتی اخیر کره شمالی انتقاد کردند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در این کنفرانس گفت که سه کشور بیش از هر زمان دیگری در برابر رفتار تحریک آمیز پیونگ یانگ هماهنگ هستند.

پس از این کنفرانس، پیونگ یانگ با صدور بیانیه ای هشدار داد که تمرینات نظامی در شبه جزیره کره وارد مرحله غیرقابل پیش بینی خواهد شد.

در سال 2022، کره شمالی تاکنون در مجموع بیش از 30 آزمایش موشک بالستیک انجام داده است. نمایندگان پیونگ یانگ تاکید می کنند که آزمایش های موشکی آنها در پاسخ به تحریکات و تنش هایی است که آمریکا و کره جنوبی انجام می دهند. اخیرا واشنگتن و سئول رزمایش مشترکی را در نزدیکی مرز با کره شمالی برگزار کردند که بخشی از آن شامل ژاپن نیز بود.

مقامات کره جنوبی و آمریکا در هفته های اخیر بارها مدعی شده اند که کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود آماده می شود. کره شمالی از سال 2017 تاکنون آزمایش هسته ای انجام نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید