کره شمالی 3 موشک بالستیک شلیک کرد

بر اساس این گزارش، ارتش کره جنوبی بدون اشاره به جزئیات بیشتر، اعلام کرد که همسایه شمالی این کشور یک موشک بالستیک شلیک کرده است.

گارد ساحلی ژاپن نیز پرتاب این موشک را تایید کرد و از کشتی های حاضر در منطقه خواست در صورت یافتن بقایای موشک کره شمالی نزدیک نشوند و بلافاصله با مقامات مربوطه تماس بگیرند.

به دنبال پرتاب این موشک بالستیک، کره جنوبی دستور تخلیه جزیره اولانگدو در ساحل شرقی خود را صادر کرد.

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش داد که کره شمالی سه موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرده است.

پرتاب این موشک بالستیک توسط کره شمالی در حالی صورت می گیرد که رزمایش هوایی مشترک کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

در حالی که وزارت خارجه آمریکا می گوید این رزمایش علیه پیونگ یانگ نیست، اما کره شمالی، سئول و واشنگتن را تهدید کرده است که در صورت حمله نظامی به این کشور بهای سنگینی را خواهند پرداخت.

کره شمالی روز دوشنبه از آمریکا و کره جنوبی خواست تمرینات نظامی خود را متوقف کنند. کره شمالی این رزمایش را تحریک آمیز خواند و گفت که می تواند به واکنش شدیدتر پیونگ یانگ منجر شود.

این هشدار توسط وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای اعلام شده و آمده است: با تحرکات نظامی بی وقفه و بی پروا آمریکا، وضعیت شبه جزیره کره و اطراف آن بار دیگر وارد مرحله تقابل جدی قدرت ها شده است. و کره جنوبی.”

دیدگاهتان را بنویسید