کره شمالی دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد


ساعت: 09:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918569

وزارت دفاع ژاپن و ستاد کل کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس بیانیه گارد ساحلی ژاپن، در حال حاضر اطلاعات رسمی دقیق تری از محل برخورد و سقوط موشک در دسترس نیست.

از کشتی های گشتی ژاپنی مستقر در منطقه خواسته شده است که در صورت یافتن بقایای موشک به آن نزدیک نشوند و بلافاصله با مقامات تماس بگیرند.

همچنین منابع دولتی به شبکه تلویزیونی NHK ژاپن گفتند که این موشک در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن در دریای ژاپن اصابت کرده است.

دفتر مدیریت بحران ژاپن و وزارت دفاع این کشور اطلاعات و داده های مربوط به پرتاب موشک جدید کره شمالی را جمع آوری کرده و آن را مورد بررسی قرار داده اند.

به گفته مقامات، هنوز گزارشی از میزان خسارات وارده به بخش ژاپن در نتیجه آزمایش موشکی منتشر نشده است.

در همین حال، ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد که پیونگ یانگ روز یکشنبه یک «موشک بالستیک نامشخص» شلیک کرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک ناشناس به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است.

این آزمایش موشکی چند روز پس از آن انجام می شود که خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد موسسه ای تحت نظارت آکادمی علوم دفاعی کره شمالی یک موتور سوخت جامد با رانش بالا را در روز جمعه 25 دسامبر آزمایش کرده است. این اقدام به منظور دستیابی به سلاح استراتژیک جدید از کره شمالی با موفقیت انجام شد. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شخصا در محل آزمایش این موتور حضور یافت.

علیرغم تحریم های شدید بین المللی علیه برنامه تسلیحاتی کره شمالی، پیونگ یانگ موفق به توسعه زرادخانه موشک های بالستیک قاره پیما شده است.

اما همه این موشک ها با سوخت مایع کار می کنند و رهبر کره شمالی اولویت استراتژیک را به توسعه موتورهای پیشرفته سوخت جامد داده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سال جاری تمایل خود را برای تبدیل کشورش به بزرگترین قدرت هسته ای جهان ابراز کرده و تاکید کرده است که کشورش یک کشور هسته ای است و این مشکل غیرقابل برگشت خواهد بود.

پیونگ یانگ در سال جاری تعداد بی سابقه ای موشک از جمله یک موشک بالستیک بسیار پیشرفته پرتاب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید