کره شمالی چندین موشک شلیک کرد

بر اساس این گزارش، کره جنوبی اعلام کرد که ارتش این کشور سطح آمادگی و نظارت خود را در پی این اقدام افزایش داده و با همکاری ایالات متحده آمادگی لازم را حفظ کرده است.

به گفته SBS، موشک‌ها احتمالاً با پرتابگرهای موشک کلاسیک شلیک می‌شوند، زیرا مسافت‌های کوتاه‌تری را طی می‌کنند و کندتر از موشک‌های بالستیک هستند.

ماه گذشته، رهبر کره شمالی خواستار تقویت قدرت نظامی این کشور “برای نابودی دشمن” شد. در جریان رژه بزرگ به مناسبت سالگرد تأسیس کشور، وی اعلام کرد که کره شمالی با تمام سرعت به تقویت نیروهای هسته ای خود ادامه خواهد داد.

کره شمالی اخیرا آزمایش های موشکی خود را افزایش داده است. همزمان، کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده ابراز نگرانی کرده و حتی با پرتاب موشک و تمرینات هوایی مشترک پاسخ داده اند.

وزرای دفاع ژاپن، آمریکا و کره جنوبی بدون اشاره به ادامه اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در شبه جزیره کره، با صدور بیانیه ای از توافق برای برگزاری رزمایش مشترک خبر دادند و مدعی پاسخگویی به آزمایش های موشکی پیونگ یانگ شدند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در حاشیه نشست شانگری لا در سنگاپور با وزرای دفاع ژاپن و کره جنوبی دیدار و درباره تحولات سه جانبه و منطقه ای گفتگو کرد.

در این دیدار، وزرای سه کشور توافق کردند که در اوایل سال جاری مانورهای نظامی مشترکی علیه آزمایش‌های موشکی ادعایی کره شمالی برگزار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید