رئیس اتاق ایران و کره: کره جنوبی پولی اختصاص نداده است

رئیس اتاق ایران و کره: کره جنوبی پولی اختصاص نداده است

روز جدید رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی گفت: 3.5 میلیارد دلاری که گفته می‌شود از دارایی‌های ایران در کره جنوبی آزاد شده، نبوده است.

دیروز اعلام شد 3.5 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد شده است. بیشترین حجم پول بلوکه شده در ایران مربوط به کره جنوبی است – 7 میلیارد دلار. حسین تنهایی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی به ایلنا گفت: 3.5 میلیارد دلاری که گفته می شود آزاد شده از دارایی های ایران در کره جنوبی نبوده است.

وی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت تجارت بین دو کشور گفت: تجارت بین دو کشور بسیار پایین است و اکثر شرکت های کوچک و متوسط ​​به صورت غیررسمی فعالیت می کنند، اما شرکت های بزرگ در کره جنوبی با ایران کار نمی کنند زیرا عمدتا با ایران کار می کنند. ایالات متحده.» این کشور بسیار کوچک است، زیر 150 میلیون دلار.

وی گفت: بیشتر واردات ما از کره جنوبی برای لوازم پزشکی و کاغذ است. صادرات ما به این کشور بسیار محدود است و عمدتاً مربوط به نفت و پتروشیمی است که به صورت غیر مستقیم به این کشور صادر می شود.

وی افزود: سفیر جدید کره جنوبی در ایران نگاه اقتصادی دارد و سعی دارد به جای برنامه های سیاسی برنامه های اقتصادی را دنبال کند. بر این اساس، آنها در حال مذاکره با آمریکا برای کنار گذاشتن کره جنوبی از تحریم ها علیه ایران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید