قیمت نان در گیلان کلید خورد آیا نان باگت بیش از ده هزار تن ارزش دارد؟

قیمت نان در گیلان کلید خورد  آیا نان باگت بیش از ده هزار تن ارزش دارد؟

روز جدید : رئیس اتحادیه نانوایان رشت و حومه از افزایش شدید قیمت آرد عرضه شده به این اتحادیه ها خبر داد.

حسین معلمی در گفتگو با قرن جدید از افزایش شدید قیمت آرد عرضه شده به تولیدکنندگان نان لوکس و نان شل و ول در استان گیلان خبر داد و گفت: قیمت هر کیسه 40 کیلویی آرد تحویلی از سال گذشته افزایش یافته است. 192 هزار تومان تا 670 هزار تومان و این یک بحران جدی است. ارقامی در این استان وجود دارد. زیرا بالغ بر 250 اتحادیه فعال در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

وی در تشریح تاریخچه این حادثه گفت: سال گذشته در برج یازدهم به درخواست اتحادیه در کارگروه اصلی استان مقرر شد اتحادیه نان فله ای به جای آرد یارانه ای گروه سه از آرد یارانه ای استفاده کند. آرد یارانه ای».

وی ادامه داد: قیمت آرد یارانه ای گروه دو 58 هزار تن در هر چهل کیلوگرم بود. با این تغییر قیمت آرد یارانه ای از گروه سوم برای تولید نان فله به 192 هزار تن در هر چهل کیلوگرم رسید. به گفته وی، قیمت نان باگت با این تغییر از 900 تن به 2200 تن افزایش یافته است.

معلمی گفت: در 18 فروردین ماه بدون اطلاع رسانی و بدون اعلام مصوبه جدید، سامانه به روی واحدهای صنفی واحد ما بسته شد و هیچ واحدی قادر به خرید و تهیه آرد نبود. اما امروز شرایط تغییر کرد و سیستم باز شد و اعلام کردند که صنف و صنعت می توانند چهل کیلوگرم آرد را با قیمت 670 هزار تن خریداری کنند.

وی گفت: چنین افزایش قیمتی می تواند قیمت نان باگت در گیلان را به بیش از ده هزار تن برساند. چون قیمت نیم باگت طبق محاسبات ما به پنج تا شش هزار تن خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه هیچ استانی در این وضعیت نیست، ادامه داد: گفته می شود گیلان به عنوان خلبان انتخاب شده است. در حالی که این اقدام باعث تخریب صنف ما می شود و اعتراض ما با بی اعتنایی رئیس اداره غله استان مواجه است.

وی تاکید کرد: پیشنهاد استفاده مجدد از آرد یارانه ای برای اتحادیه نان فله برای ابلاغ قانون جدید مطرح شده است اما در حال حاضر برای خرید آرد با چنین قیمت عجیبی مواجه هستیم.

وی گفت: رئیس جمهور دستور داده پشت صحنه تورم شناسایی شود، اینجا مشخص می شود که خود دولت مقصر تورم است.

دیدگاهتان را بنویسید