گسترش مبادلات مالی ایران و روسیه در چارچوبی مستقل از مبادلات غربی/ ظرفیت مشترک خوبی برای همکاری انرژی داریم


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879766

سلام گرم پوتین در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی؛

رئیس جمهور در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت: ایران و روسیه فرصت های خوبی برای همکاری های انرژی از جمله سوآپ دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در آخرین بخش از برنامه های خود برای سفر به ترکمنستان چهارشنبه شب در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: روند اجرای این توافقات با سرعت بالایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ایران تعاملات و روابط خود با روسیه را در چارچوب روابط راهبردی دنبال می کند، گفت: روابط دو کشور در زمینه همکاری های تجاری و انرژی در سطح بالایی قرار دارد، اما با توجه به حوزه های موجود در دو کشور، این روابط همچنان ادامه دارد. پتانسیل زیادی برای گسترش دارند.

رئیس جمهور بر لزوم حمایت دو طرف از تقویت کریدور شمال – جنوب تاکید کرد و گفت: ایران و روسیه ظرفیت خوبی برای همکاری های انرژی از جمله سوآپ دارند.

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه سازوکارهای لازم برای تقویت روابط بانکی و پولی ایران و روسیه باید به طور مرتب تقویت شود، خاطرنشان کرد: مبادلات مالی دو کشور باید در چارچوبی مستقل توسعه یابد تا هیچ کشوری نتواند بر آن تأثیر بگذارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه نیز از برگزاری ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر که فرصت دیدار مجدد با حجت الاسلام والمسلمین اصلی را فراهم کرد ابراز خرسندی کرد. کشور رشد خوبی داشته و این بار باید ادامه پیدا کند.

پوتین همچنین از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای تقویت همکاری های دو کشور در زمینه انرژی از جمله سوآپ استقبال کرد.

رئیس جمهور روسیه از حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خواست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید