افزایش 70 درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه/ ظرفیت همکاری جدید دو کشور


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902096

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی با اشاره به افزایش 70 درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه در شش ماهه نخست سال جاری گفت: این افزایش نشان می دهد که حرکت جدیدی برای افزایش همکاری های مشترک اقتصادی آغاز شده است اما با تفاوت این است که ما در حال حاضر در تراز منفی هستیم، ما حرکت می کردیم، اما اکنون می توانیم به تدریج تراز منفی را جبران کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی، درباره اجلاس سران خزر و فصل جدید روابط بانکی و تجاری ایران و روسیه گفت: با توجه به اتفاقات چند ماه گذشته و تغییر روابط اقتصادی روسیه و روسیه. کشورهای اروپایی ظرفیت های جدیدی برای همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه فراهم کردند.

وی با بیان این مطلب افزود: البته این ظرفیت ها قبلا ایجاد شده بود اما یا عملیاتی نشد و یا به طور کامل به آن توجه نکردیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همکاری مشترک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی روسیه و قراردادهای مبادلات تجاری منعقده بین ایران و روسیه را ظرفیتی برای ارتقای سطح روابط اقتصادی بین ایران و روسیه دانست. این دو کشور بخشی از نیازهای ایران را پوشش می دهند.

پورابراهیمی با اشاره به افزایش 70 درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه در 6 ماهه نخست امسال، گفت: این افزایش نشان می دهد که حرکت جدیدی برای افزایش همکاری های مشترک اقتصادی آغاز شده است اما با این تفاوت که در مسیر منفی حرکت می کردیم. تعادل، اما اکنون می توانیم به تدریج تراز منفی را جبران کنیم.

این نماینده مجلس توافق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و روسیه را فصل جدیدی در روابط اقتصادی دو کشور دانست و افزود: اکنون می توان بدون واسطه گری ارزهای دیگر کشورها، مبادلات اقتصادی روانی داشت.

وی با بیان اینکه در اجلاس خزر بر تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید شد، گفت: اکنون به ویژه پس از برگزاری این اجلاس فصل جدیدی از همکاری ها آغاز شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: می توان با سایر کشورهای دنیا روابط اقتصادی موازی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید