همکاری خوبی با کشورهای اروپایی والیبال داریم/آماده همکاری برای برگزاری مسابقات سفارتخانه ها هستیم.


ساعت: 13:48
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885613

رئیس فدراسیون والیبال در دیدار با کاردار سفارت اسلوونی در تهران گفت: روابط بسیار خوبی با کشورهای والیبال قاره اروپا داریم و تلاش می کنیم این روند رو به رشد ادامه یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی امروز (سه شنبه، 13 مرداد) با کاردار سفارت اسلوونی در تهران، اوسویت سنکوویچ دیدار و راه های توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمین والیبال را مورد بررسی قرار داد. .

رئیس فدراسیون والیبال با ابراز خرسندی از این دیدار به دیپلماسی والیبال ایران برای افزایش همکاری های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: تیم های ملی والیبال ایران در 15 سال گذشته سفرهای متعددی به کشورهای اروپایی داشته اند. ، و خوشبختانه فدراسیون والیبال تاکنون مشکلی با هیئت ها نداشته است.

این داور به مسابقات جهانی والیبال مردان به میزبانی لهستان و اسلوونی اشاره کرد و گفت: والیبال ایران در رده هشتم جهان قرار دارد و تیم ملی ایران یکی از قوی ترین تیم های جهان در این رشته ورزشی است که در مرحله مقدماتی به میدان می رود. در اسلوونی..

وی با یادآوری اینکه بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال ایران مشکلی با ویزای حضور در رقابت های جهانی ندارند، گفت: برای حضور تیم ملی ایران در لیگ ملت ها ویزای مولتی شینگن دریافت کرده ایم. بازیکنان و اعضای کادر فنی از سفارت لهستان بنابراین نگرانی ما اجازه ورود و خروج از کشورهای مختلف اروپایی در طول لیگ ملت ها را نداریم و این ویزاها تا پایان سپتامبر اعتبار دارند.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: البته اگر به گفته سرمربی تیم ملی والیبال ایران نیاز به تغییراتی در تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی مردان باشد، باید از طریق ویزا اقدام کرد. سفارت اسلوونی که به دلیل زمان اندک تا شروع مسابقات است انتظار همکاری بیشتر در این زمینه را از سفارت اسلوونی داریم.

وی همچنین به علاقه خانواده های ایرانی به والیبال اشاره کرد و گفت: والیبال پرطرفدارترین ورزش در بین خانواده های ایرانی است و اکنون با توجه به عملکرد خوب تیم ملی در لیگ ملت ها، تب والیبال در ایران داغ شده است. بنابراین طبیعی است که برخی از خانواده ها علاقه مند به حضور در مسابقات جام جهانی مردان به عنوان تماشاگر هستند و این افراد از طریق آژانس گردشگری کشور طرف قرارداد فدراسیون به سفارت اسلوونی معرفی می شوند تا بر اساس قوانین و مقررات برای آنها ویزا صادر شود. آئین نامه.

در ادامه داوری روابط بسیار خوب و نزدیک فدراسیون والیبال ایران با فدراسیون های صربستان، بلغارستان، لهستان و اسلوونی را مورد تاکید قرار داد و گفت: روابط بسیار خوبی با کشورهای والیبال قاره اروپا داریم و تلاش می کنیم ادامه دهیم. این فرآیند توسعه

کاردار سفارت اسلوونی در تهران نیز با تمجید از والیبال ایران و عملکرد تیم های ملی ایران در سال های اخیر گفت: ورزش نقش مهمی در نزدیک شدن مردم دنیا به یکدیگر و به اسلوونی دارد. جهت میزبانی در جام جهانی والیبال.”

سنکوویچ با اشاره به حضور بازیکنان ایرانی در لیگ های کشور گفت: والیبال ایران و اسلوونی در سال های اخیر همکاری های خوبی داشته اند و سفارت اسلوونی در تهران از افزایش این همکاری ها استقبال می کند بنابراین آمادگی داریم با فدراسیون والیبال همکاری کنیم. .

وی به انتظار 15 روزه برای دریافت روادید از سفارت اسلوونی اشاره کرد و گفت: در صورت تکمیل پرونده ها طبق قوانین و مقررات آمادگی داریم در کمترین زمان ممکن ویزا را صادر کنیم.

مدیر موقت سفارت اسلوونی در تهران همچنین گفت: در حال برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات والیبال بین سفارتخانه ها هستیم و امیدوارم فدراسیون والیبال ایران از نظر سخت افزاری برای برگزاری این مسابقات کمک کند و در صورت امکان شرایط حضور را فراهم کند. از تماشاگران

رئیس فدراسیون والیبال در پایان با اشاره به رشد والیبال دو کشور ایران و اسلوونی در سال‌های اخیر، آمادگی خود را برای کمک به برگزاری مسابقات والیبال سفارت‌خانه‌ها اعلام کرد و گفت: والیبال ایران در عرصه‌های مختلف جهان در حال ظهور است. وی با پیام صلح و دوستی و همچنین فدراسیون والیبال در کمک به توسعه روابط دو کشور کوتاهی نخواهد کرد.

وی بیان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی نیز آمادگی دارد در زمینه صدور روادید برای افرادی که قصد سفر به ایران را دارند همکاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید