مسابقات قطر معیار خوبی برای تیم ملی هندبال بود/ در مسابقات قهرمانی آسیا کار سختی داریم

ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1782894

پیشرفت قابل توجهی می بینم، اما از تیمم راضی نیستم

سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال گفت: مسابقات تدارکاتی قطر معیار بسیار خوبی برای شاگردانش بود اما کار تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی عربستان و کسب جواز حضور در مسابقات جهانی. جام بسیار سخت خواهد بود.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال در مرداد ماه سال جاری، پیش از آغاز مرحله اول لیگ برتر هندبال ایران، مانوئل مونتایا فرناندز به نام «پروفسور» اسپانیا را به مقصد تهران ترک کرد تا از نزدیک مسابقات لیگ را زیر نظر بگیرد. چند روز پس از پایان مرحله اول لیگ، اولین اردوی تیم ملی برگزار شد و این روند تا سومین اردوی تیم ملی که از 11 آبان ماه آغاز شد، ادامه داشت.

تیم ملی در سومین اردوی تدارکاتی راهی تورنمنت بین المللی قطر شد تا در دیدارهای دوستانه به مصاف تیم های عربستان، کویت و قطر برود.
تیم ملی ایران در این مسابقات با نتیجه 24 بر 16 مقابل عربستان به برتری رسید اما با نتیجه 32 بر 27 مقابل کویت و قطر 35 بر 24 شکست خورد.

مانوئل مونتایا فرناندز پس از بازگشت ملی پوشان درباره این تورنمنت تدارکاتی، عملکرد بازیکنان و اردوهای بعدی صحبت کرد و به تفصیل از شرایط تیم ملی گفت.

* از حضورت در مسابقات قطر راضی هستی؟
فکر می کنم این حضور در این تورنمنت مفید بود زیرا توانستم اطلاعات کلی در مورد تیم ملی کسب کنم و نتیجه مهم این بود که ببینم بازیکنانم از نظر مسابقه چه عملکردی دارند.

* یک پیروزی مقابل عربستان و دو شکست مقابل کویت و قطر. این نتیجه تیم ملی چه نقاط ضعف و قوتی را نشان داد؟
بهترین عملکرد ما در بازی اول مقابل عربستان این بود که خیلی خوب بازی کردیم و بازیکنانم تمرکز زیادی داشتند. اتفاقی که در ادامه افتاد این بود که کویت در بازی اول خود مقابل قطر شکست خورد و متأسفانه باعث افتخار بازیکنانم شد و با این ذهنیت وارد بازی دوم شدیم و بازیکنانم دیر متوجه شدند که نباید حریف را دست کم بگیرند. . در بازی سوم مقابل قطر دو نیمه متفاوت داشتیم. در نیمه اول اصلا خوب بازی نکردیم اما در نیمه دوم بهتر عمل کردیم.

* در مصاحبه قبل از اعزام آنها به قطر، مهم ترین دلیل حضور در مسابقات قطر، فرصتی بود که بازیکنان برنامه های تمرینی خود را در زمین انجام دهند. چقدر به آن هدف نزدیک بودید؟
می توانم بگویم نسبتاً به این هدف رسیده ام. چون دقیقا برنامه های تاکتیکی من در فاز هجومی و دفاعی در بازی اول محقق شد اما در بازی دوم بخشی از آن محقق شد و بخشی از دست رفت و این اتفاق نباید در یک تیم بیفتد. در بازی اول طبق برنامه خود عمل کردیم و در بازی دوم برای دقایقی از این چارچوب خارج شدیم. توقع من از تیمم این است که زیاد تردید نکند، عملکرد خطی داشته باشد و همیشه در حرکت و فرم باشد.

* مجموع این سه بازی برای تیم ملی چه نتیجه ای داشت؟
سوالی که همیشه بر آن تاکید می کنم این است که باید با تمرکز 100 درصد وارد بازی شویم، یک تیم را دست کم نگیریم و با غرور وارد زمین نشویم.

* غیبت لژیونرها و سلامان بربات، جلال کیانی و مجتبی کرمیان و مصدومیت دو بازیکن در قطر تا چه اندازه به سیستم تاکتیکی شما لطمه زده است؟
در بازی دوم دو بازیکن مصدوم شدند که کمی برنامه های تیم را مختل کرد اما واقعیت این است که یک تیم بازیکن دارد. مصدومیت و مصدومیت چیزی است که همیشه وجود دارد و در ورزش اتفاق می افتد و می تواند در آینده اتفاق بیفتد اما این موضوع نباید باعث ایجاد بحران در برنامه های تیم شود. به هر حال، با وجود تمام این نکات، تیم همیشه باید در درون خود حرکت کند و این چالشی است که من در آینده با آن روبرو خواهم شد.

* دو ماه مانده به مسابقات قهرمانی آسیا چند درصد از مسابقات تدارکاتی قطر توانست واقعیت تیم ملی هندبال را نشان دهد؟
تیم در مرحله تدارکاتی است و در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا اردوها، تمرینات و دیدارهای تدارکاتی بیشتری داریم. این تیم هنوز جای کار زیادی دارد و این مسابقات هنوز واقعیت تیم ملی هندبال نیست و واقعیت تیم را نشان نمی دهد. در حال حاضر تیم ملی پیشرفت زیادی داشته است و از ابتدای شروع من تا به امروز پیشرفت محسوسی را می بینم، اما قطعا در حال حاضر از تیم راضی نیستم، زیرا مجبور نبودیم دو بازی مقابل کویت بدهیم. و قطر

* بعد از دیدار با کل تیم در این مسابقات، برنامه اصلی شما برای اردوی بعدی چیست؟
در واقع ایده و انتظار اصلی من از اردوی بعدی حضور بازیکنان بیشتر است. همانطور که می دانید به دلیل برخی مشکلات اداری، ویزا و سایر مشکلات نتوانستیم تعداد مشخصی لژیونر داشته باشیم. در نهایت امیدوارم در اردوها و بازی های دوستانه از تمام بازیکنان مدنظرم استفاده کنم.

* بعد از سه بازی تدارکاتی و ارزیابی نسبی از قدرت تیم ملی، چقدر به موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیایی پیش رو که جواز حضور در جام جهانی را نیز می دهد، امیدوارید؟
من به اندازه روز اول حضورم در ایران به این تیم ایمان و امید دارم و حتی می توانم بگویم به این تیم اعتماد بیشتری دارم چون بیشتر از بازیکنانم یاد گرفتم. فکر می کنم تیم من این توانایی را دارد که در مسابقات قهرمانی عربستان و حتی در مسابقات جهانی نیز با موفقیت شرکت کند، اما موفقیت در این رویداد آسان نیست. گرفتن مجوز برای شرکت در مسابقات جهانی بسیار سخت است. به خصوص در عربستان باید به این نتیجه برسیم که این کار را سخت تر می کند، اما من واقعاً به تیمم ایمان دارم و می دانم که با تلاش زیاد می توانیم به این هدف برسیم.

* سابقه حضور در تیم ملی قطر را دارید. حضور در مسابقات قطر، دیدار با دوستان و رویارویی با تیم سابقتان چه حسی داشتید؟
می توانم بگویم رویارویی با تیم سابق و رویارویی با تیمی که سال ها در آن حضور داشتی واقعا سخت بود. اما چیزی که مرا احساساتی کرد این بود که دیدم بسیاری از بازیکنانم در جام جهانی 2015 روسیه شرکت کردند و در آن زمان در تیم جوانان قطر حضور داشتند و اکنون پس از هفت سال تیم ملی بزرگسالان قطر را تشکیل می دهند. مورد دیگر ملاقات و گفتگو با والرو ریورا لوپز سرمربی تیم ملی قطر بود که عکس آن نیز گرفته شده بود! در تمام تیم های ملی که به عنوان سرمربی و مربی بازی می کردیم همیشه با هم بوده ایم و برای من تصویر عجیب و جالبی بود که دو مربی که همیشه در تیم های ملی مختلف کنار هم بوده اند، حالا دو لباس از دو کشور مختلف به تن می کنند. اما با وجود این، از زمانی که سوت به صدا درآمد، می‌دانستیم که باید هر کاری که می‌توانیم برای بردن تیم ملی‌مان انجام دهیم.

* الله کرم استکی بازیکن با سابقه تیم ملی هندبال در مصاحبه ای ابراز امیدواری کرد که تیم ملی با حضور شما به جام جهانی راه پیدا کند. نظر شما در مورد این ستاره هندبال ایران چیست و چه گفته است؟
ذهنیت من نسبت به خداوند متعال بسیار مثبت است. او نماد هندبال ایران است و به همراه برادرش سجاد کمک زیادی به رشد هندبال ایران کرده اند. در این مدت چندین بار با خداوند متعال صحبت کردم و حتی قرار شد در روزهای آینده با هم ملاقات کنیم و در مورد مسائل مختلف صحبت کنیم. من همیشه از خداوند متعال حمایت می کنم و اکنون تمام تلاشم را می کنم تا این هندبالیست خوب به یک باشگاه خوب بپیوندد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید