ایران در مسابقات والیبال قهرمانی دختران آسیا قرعه خوبی کسب کرد/ جام کورناکیا معیار خوبی است


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820071

در اردو باید مقدمات والیبال را آموزش می دادیم

سرمربی تیم والیبال دختران ایتالیا جام کورناسیا را معیار خوبی برای بازیکنان این تیم دانست و گفت: “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پدیده بلوری زاده با اشاره به روابط عمومی فدراسیون والیبال در تشریح برنامه های تیم والیبال جوانان ایران در سال 1401 گفت: . با توجه به گسترش تاج گذاری، ترجیح کادر فنی اعم از نوجوانان و جوانان این بود که بازیکنان از اردو خارج نشوند و قرنطینه کامل شد. زیرا 72 ساعت قبل از پرواز تست تاج را انجام می دهیم و از این طریق می توانیم با خیال راحت و به دور از مشکلات و مشکلات ناشی از بیماری همه گیر به مسابقات برویم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر اضافه کرد: در حال حاضر 15 بازیکن در اردو حضور دارند و با توجه به قسمت اعزامی از کشور میزبان اجازه حضور 15 بازیکن در مسابقات کورناکیا را داشتیم که از ظرفیت خود استفاده کردیم. این مسابقات اولین تجربه یک رقابت جدی و بین المللی است، تعدادی از بازیکنان سوپرلیگ ایران و برخی دیگر در نهایت در لیگ دسته اول به میدان رفتند، با این حال سعی کردیم یک تیم متوسط ​​را انتخاب کنیم و از آن بهره ببریم. بازیکنانی که سابقه بازی بیشتری در لیگ های ایران داشتند.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی تیم نوجوانان دختر از اسفندماه به طور جدی آغاز شد، تصریح کرد: اکثر بازیکنان حدود 28 روز تمرین داشتند و به دلیل نوروزی 10 روز در تمرینات غایب بودند. از ششم فروردین مجدداً تمرینات را به صورت مستمر، فشرده و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به طور جدی دنبال کردیم. دو بازی تدارکاتی با تیم جوانان انجام دادیم. در این دو رقابت به نقاط ضعف بازیکنان نگاه کردیم و امیدواریم در دیدارهای پیش رو به ترکیب خوبی دست پیدا کنیم و بازیکنان را با جدیت بیشتری مقابل تیم های باتجربه ارزیابی کنیم.

بلوری زاده با تاکید بر اینکه حضور والیبالیست های پسر و دختر ایرانی در مسابقات کورناکیا به دعوت فدراسیون والیبال ایتالیا صورت گرفت، افزود: وی باید در این مسابقات شرکت می کرد، گفت: در سفر رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور به این رقابت ها. از بانوان فدراسیون به اردوها به این نتیجه رسیدند که تیم زیر 17 سال ایران نیز ظرفیت حضور در مسابقات ایتالیا را دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل مقرر شد هر دو رده سنی در این مسابقات شرکت کنند. همچنین مسابقات کورناکیا به صورت جشنواره در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود. مسابقات با حضور 16 تیم و تیم ملی جوانان ایران در گروه 7 تا 29 فروردین ماه برگزار می شود. ه قرارداد. این مسابقات فرصتی عالی برای محک زدن عملکرد بازیکنان در مسابقات بین المللی است. همچنین معیار خوبی برای کارکنان است که بدانند آیا مسیر خوبی را طی کرده ایم یا خیر. آن وقت مشخص می شود که برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا که هدف اصلی است، چه مسیری را باید طی کنیم.

بلوری زاده با اشاره به مسابقات والیبال قهرمانی زیر 19 سال آسیا که 13 تیرماه با حضور 12 تیم میزبان قزاقستان است، گفت: در این رقابت های گروهی. آ همه با تیم های قزاقستان و استرالیا همگروه هستیم. به نظرم ایران قرعه خوبی کسب کرده چون هم قزاقستان و هم استرالیا از نظر میانگین قد و سرعت نسبت به تیم های شرق آسیا به تیم ایران نزدیکتر هستند. تنها تیمی که برای این بازی ویدیویی داریم، تیم زیر ۱۸ سال تایلند است که در جام جهانی سال گذشته شرکت کرد. ما تیم های دیگر را نمی شناسیم و سعی می کنیم فیلم بازی تیم های دیگر را بگیریم و آنالیز خوبی از رقبا انجام دهیم و بازی خوبی را مقابل این تیم ها به نمایش بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه کادرفنی باید اصول اولیه والیبال را به بازیکنان زیادی آموزش می داد، افزود: با توجه به تعطیلات 28 روزه ای که با بازیکنان داشتیم، در واقع بیست و سه روز مفید با بازیکنان تمرین کردیم و در این مدت کوتاه شاهد تغییراتی بودیم. وی ادامه داد: با بچه ها خوب بودیم، بازیکنان نیز تمرینات را با جدیت دنبال می کنند، هدف اصلی تربیت شخصیت قهرمانی بازیکنان، افزایش سواد والیبالی و حرکتی بازیکنان و در نهایت نمایش عملکرد خوب والیبال سالم بود. امیدوارم از ایتالیا یک تورنمنت با نتیجه خوب برگردم و بازیکنان مصمم باشند و در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه خوبی کسب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید