آمریکا درباره ادعای همکاری موشکی ایران و روسیه: نگران گسترش همکاری تهران و مسکو به سایر حوزه ها هستیم.

آمریکا درباره ادعای همکاری موشکی ایران و روسیه: نگران گسترش همکاری تهران و مسکو به سایر حوزه ها هستیم.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما نگرانی خود را از اینکه روسیه ممکن است از ایران برای فناوری موشک های بالستیک کمک بگیرد، ابراز کرده ایم. ما ابراز نگرانی کردیم که همکاری ایران و روسیه در زمینه‌های دیگر از جمله تبادل دانش و تجربه در زمینه سرکوب معترضان مسالمت‌آمیز گسترش یابد.

روز چهارشنبه، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه و برنامه ارسال موشک به روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین را تکرار کرد.

او در یک کنفرانس خبری روزانه درباره ادعاهایی مبنی بر اینکه قصد دارد موشک به روسیه بفرستد، گفت: «این یک نگرانی است که ما در تابستان امسال خیلی علنی آن را ابراز کردیم. این نگرانی ای است که در قالب تحویل پهپادهای مرگبار به روسیه در حال تحقق است.

وی افزود: ما ابراز نگرانی کرده ایم که روسیه ممکن است برای فناوری موشک های بالستیک از ایران کمک بگیرد. ما ابراز نگرانی کردیم که همکاری ایران و روسیه در زمینه‌های دیگر از جمله تبادل دانش و تجربه در زمینه سرکوب معترضان مسالمت‌آمیز گسترش یابد.

سخنگوی سرویس خارجی آمریکا افزود: اینها چیزهایی است که ما نگران آن هستیم. ما آشکارا در مورد این مشارکت صحبت کردیم و این کار را انجام دادیم زیرا نه تنها برای منطقه، بلکه برای کل جامعه جهانی نیز باید نگران کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید