فرمانده سنتکام: آمریکا به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با پهپادهای ایران است/ نگران برنامه موشکی بالستیک ایران هستیم

فرمانده سنتکام: آمریکا به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با پهپادهای ایران است/ نگران برنامه موشکی بالستیک ایران هستیم

مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت کشورش به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با پهپادهای ایرانی است.

به گزارش المانیتور، هدف از رزمایش اخیر عربستان و آمریکا هدف قرار دادن پهپادهای مشابه پهپادهای ایرانی بوده است.

چند هفته پیش کوریلا طی مواضع ضدایرانی این کشور را به تامین مالی و حمایت از تروریسم و ​​نقض و به چالش کشیدن قوانین بین المللی متهم کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد که ایران همچنان به ارسال و استقرار تسلیحات برای گروه های شبه نظامی نیابتی خود در منطقه ادامه می دهد و پهپادهای این کشور تهدیدی امنیتی برای منطقه محسوب می شود. این کشور همچنین به بی ثباتی امنیت در منطقه ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه ایالات متحده همچنان به ایفای نقش کلیدی در مقابله با این اقدامات ادامه می دهد، گفت: شرکای واشنگتن در رهگیری محموله های تجهیزات ارسالی از سوی ایران و مقابله با اقدامات آن کشور در منطقه نیز کلیدی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه آمریکا اجازه نخواهد داد ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود، گفت: نگرانی ها در مورد ایران فراتر از توان هسته ای این کشور است.

کوریلا افزود که واشنگتن نگران برنامه موشکی بالستیک ایران و همچنین سیاست منطقه ای آن است.

وی در ادامه مواضع بی اساس خود گفت که مقابله با «تهدیدات ایران» مستلزم تلاش مجدانه واشنگتن و شرکای آن در سطح منطقه است.

کوریلا در خصوص امنیت دریایی در خاورمیانه با بیان اینکه این موضوع برای آمریکا بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: آبراه هایی مانند کانال سوئز، باب المندب و تنگه هرمز از مسیرهای اصلی ترانزیتی انرژی و تجارت جهانی محسوب می شوند. “

وی با بیان اینکه روابط آمریکا در منطقه فراتر از بعد نظامی است، خاطرنشان کرد: آمریکا و عربستان سعودی سابقه مبادلات فنی و آموزشی دارند که به نفع هر دو کشور است و روابط امنیتی بلندمدت بین آنها اهمیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید