امروز در سطح جهانی در زمینه پهپادهای بدون سرنشین هستیم/ اخبار مربوط به موشک بالستیک پیشرفته مافوق صوت مربوط به مدت ها قبل است.


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912399

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز در زمینه پهپادها و پهپادها در سطح جهانی هستیم و همین امر باعث شده تا دهه‌ها قبل از ما، ارتش‌های بزرگ و قدرتمند دنیا روی آن کار کنند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جمعی از اساتید ارشد و طلاب خارج فقه حوزه های علمیه قم و مشهد از نمایشگاه نیروی هوافضای سپاه بازدید و با امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه دیدار و گفتگو کردند.

سردار حاجی زاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسن تهرانی مقدم گفت: از سال 60 این فرصت را داشتیم که در محضر شهدای بزرگواری چون شهید تهرانی مقدم و سایر دوستان باشیم. در آن زمان شهید تهرانی مقدم در مجالس مختلف ذکر می‌کرد و گلایه می‌کرد که ای کاش در واقعه کربلا شرکت می‌کردیم و به امام حسین (ع) کمک می‌کردیم تا بهتر کمک کنیم.

وی افزود: آن تشنگی و آن گرما در بین نیروهای هوافضا و موشکی از آن روز بیشتر شده است. شهید بزرگوار بارها تاکید کردند که مشت رهبر دینی خود را خالی نگذاریم و بتوانیم با اجرای تدابیر رهبر دینی خود از او حمایت کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در آن زمان سلاح هایی مانند 130 اسلحه با برد 27 کیلومتر در اختیار داشتیم و وقتی می خواستیم در 30 کیلومتری و 29 کیلومتری نقاط را تخریب کنیم، نتوانستیم آنها را منهدم کنیم. فاصله 105 کیلومتری مرزهای ما را تهدید می کند. اما این حرکت در دوران جنگ و پس از جنگ نیز ادامه یافت، به طوری که امروزه مجموعه هوافضا و ادارات مختلف سپاه به ویژه حوزه موشکی و پهپادی به یک نیرو تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز در زمینه پهپادها و پهپادها در سطح جهانی قرار داریم و همین امر باعث شده است که تحرکاتی که ارتش های بزرگ و قدرتمند جهان از دهه ها قبل از ما شروع به کار کردند و دستاوردهای زیادی وجود دارد که روز از حادثه در صورت لزوم مانند ضربه زدن به دشمن در مسافت 1500 کیلومتری خارج می شود که البته تصادفی نیست و ناشی از آموزه های اسلام و قرآن و معجزات الهی است.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه در عرصه موشکی در سطح جهانی جلوتر هستیم، گفت: خبر موشک بالستیک پیشرفته مافوق صوت که در مراسم سالگرد تهرانی مقدم اعلام شد و قابلیت مانور در داخل و خارج از جو را دارد متعلق به یک خیلی وقت پیش اما در حقیقت امروز رسانه ای شده و جهش نسلی در این دستاورد صورت گرفته است و دشمن تا ده ها سال توان مقابله با این موشک را نخواهد داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منطقه پدافندی اشاره کرد و گفت: در مقطعی آرزوی سامانه پدافند کوتاه برد داشتیم به طوری که رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله به آسمان ما آمد. کشور با هواپیماهای باری برای تحقیر ما و ضایعات پادگانی از آنها پرونده و کابینت و مبل و تیرآهن و … انداختند.

وی افزود: امروز به فضل الهی در حوزه پدافند ضد موشکی و بدون سرنشین توسعه بیشتری یافته ایم، بنابراین انواع رادارها در مناطق، فرکانس ها، ارتفاعات و بردهای مختلف و همچنین سامانه های پدافندی در ارتفاع پایین. ، برد متوسط ​​تا دور همگی تولید داخلی و محلی هستند.

سردار حاجی زاده در پایان به حوزه فضایی اشاره کرد و گفت: در حوزه فضایی اخیراً به فضل الهی توانسته ایم ماهواره بر قائم 100 را پرتاب کنیم و این ماهواره بر با سوخت جامد نیرو می گیرد و امسال هم اولین ماهواره را با این ماهواره بر به مدار فرستاد

دیدگاهتان را بنویسید